مدیران خودروسازی از خودروهای تولید داخل استفاده نمی‌کنند

مدیران خودروسازی از خودروهای تولید داخل استفاده نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در خصوص وضعیت خودروسازان داخلی، گفت: بحث خودرو امروز قصه پر غصه مردم است. شرکت‌های سایپا و ایران خودرو در فرآیند ثبت‌نام تا تحویل به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار قصد دارند مردم را عصبی کنند. آنان در شرایطی که به تعهدات گذشته خود عمل نکرده‌اند، ثبت‌نام جدید انجام می‌دهند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبول داریم که ثبت نام‌ها به منظور تنظیم بازار است اما سؤال این است که آیا بازار با ثبت‌نام‌ها تنظیم شده یا اینکه ثبت‌نام‌های خودرو، بازار سیاه را سیاه‌تر و زندگی مردم را تاریک‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی با دریافتی‌های جدید در حال تحویل تعهدات سابق خود هستند، تصریح کرد: چرا شرکت‌های خودروسازی زمانی که دعوتنامه صادر کرده و پول را به صورت کامل دریافت می‌کنند، به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؟ فردی در آبان ماه دعوتنامه می‌گیرد و حساب خود را به صورت کامل تسویه می‌کند تا ۳۰ روز بعد مالک خودرو شود، اما بعد از گذشت چند ماه شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

نیک‌بین اظهار کرد: مردم چه گناهی کرده‌اند که گرفتار شرکت‌های کم کیفیت و با قیمت‌های غیرمنطقی شده‌اند؟ این شرکت‌ها، چراغ خودروها و نام آن‌ها را تغییر داده و چند ده میلیون قیمت‌ها افزایش می‌دهند. مردم گرفتار خودروهایی بی‌کیفیت، با قیمتی نجومی و با استانداردهایی نمایشی شدند. این در حالی است که مدیران خودرویی کشور هیچ گاه از خودروهای تولید داخل استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه با بیان اینکه بورس به قتلگاه اموال و آبروی مردم تبدیل شده است، گفت: در حالی که بورس ظرفیتی عظیم دارد، اما اکنون به محلی برای نارضایتی مردم تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: قرار است به کارمندان عیدی داده شود و سوال این است جمعیتی که کارمند نیستند از چه طریقی باید از بیت المال ارتزاق کنند.

منبع : مهر