مربی دوومیدانی بانوان: حمایت‌ها بیشتر شود، کسب مدال آسیایی دور از دسترس نیست/ سطح لیگ بالا بود

مربی دوومیدانی بانوان: حمایت‌ها بیشتر شود، کسب مدال آسیایی دور از دسترس نیست/ سطح لیگ بالا بود

زهرا نبی‌زاده مربی دوومیدانی بانوان  و عضو شورای فنی فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره سطح مسابقات لیگ برتر دوومیدانی بانوان که روز ۱۸ مهر ماه با قهرمانی تیم پلیمر خلیج فارس به پایان رسید، اظهار داشت: لیگ در دوره بیست و پنجم به دلیل شرایط کرونایی با کمی تاخیر برگزار شد، اما با این وجود سطح خوبی داشت و رکوردهای خوبی هم به ثبت رسید. چند رکوردشکنی صورت گرفت و نفراتی همچون ریحانه مبینی در پرش طول، پریسا عرب در ۵ و ۱۰ هزار متر، سارینا ساعدی و مهسا میرزاطبیبی عملکرد خوبی داشتند.

وی ادامه داد: در بین نفراتی که نام بردم، ساعدی در رده جوانان است و سه نفر دیگر در رده بزرگسالان حضور دارند. کمتر از یک سال تا بازی‌های آسیایی 2022 باقی مانده و با توجه به رکوردهایی که وجود دارد، مبینی و میرزاطبیبی و همچنین عرب می‌توانند در بین 6 ورزشکار برتر قرار بگیرند. در واقع کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست و اگر حمایت‌ها و اعزام‌ها وجود داشته باشد، می‌توانیم برای رسیدن به مدال امیدوار باشیم.

عضو شورای فنی فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط دوومیدانی بانوان و حمایت از آن گفت: از سال گذشته تاکنون که مدیریت فدراسیون تغییر کرده، شرایط بهتر شده است. شاهد حضور پلیمر در لیگ هم بودیم که نقش مهمی در حمایت از دوومیدانی بانوان داشته است.

نبی‌زاده درباره شرایط قراردادی دوومیدانی‌کاران در بخش بانوان عنوان کرد: مبلغی که ورزشکاران می‌گیرند، شاید خرج یک ساله آنها باشد و حتی نتوانند بخشی از آن را پس‌انداز کنند. اگر باشگاه‌های بهتر و بزرگتری وارد تیمداری در لیگ بانوان شوند، مبلغ قرارداد دوومیدانی‌کاران نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم