مرزهای مهران و شلمچه برای بازگشت زائران باز می‌شود

مرزهای مهران و شلمچه برای بازگشت زائران باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما احمد وحیدی، با حضور در برنامه “تیتر امشب” گفت: با توجه به شیوع کرونا در عراق، مسئولان این کشور از پذیرش زائر خارجی در ایام اربعین عذرخواهی کردند. وی افزود: برابر آخرین توافقی که با کشور عراق صورت گرفت، اعلام شد که ۶۰ هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز هوایی با شرط تزریق دو دُز واکسن را می‌پذیرد.

وزیر کشور بیان کرد: با همکاری و هماهنگی وزارت راه، سازمان هواپیمایی و خطوط پرواز موفق به ساماندهی حدود ۸۰ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور شدیم که با توجه به بزرگی و گستردگی کار تأخیرها و گلایه‌هایی هم به وجود می‌آمد.

وحیدی افزود: با تلاش‌های وزارت امورخارجه، ستاد اربعین و سفارت ایران در عراق مشکل زائرانی که روادید نداشتند و از هواپیمایی العراقیه بلیت تهیه کرده بودند حل شد.

وزیر کشور گفت: مرزهای زمینی مهران و شلمچه برای بازگشت زائران اربعین حسینی باز خواهد بود و زائران می‌توانند برای بازگشت به کشور از طریق زمینی اقدام کنند، همچنین مرزهای زمینی تست PCR از زائران اربعین گرفته می‌شود.

وحیدی با اشاره به منشأ شایعه بازشدن مرزها برای تردد زائران اربعین در فضای مجازی بیان کرد: هیچ یک از هموطنان به سمت مرزهای زمینی با عراق حرکت نکنند.

منبع : مهر