مسئولان آذرباتری دنبال شوک هستند/ جایی برای رشد پاسور نیست

مسئولان آذرباتری دنبال شوک هستند/ جایی برای رشد پاسور نیست

به گزارش خبرنگار مهر، تیم والیبال آذرباتری پس از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر والیبال پیش از پایان نیم فصل با فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم قطع همکاری کرد. آذرباتری در پایان هفته یازدهم با ۲ پیروزی و ۷ امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار دارد.

نفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدایی اش از تیم آذرباتری ارومیه، گفت: برای حضور در لیگ برتر تیمی متشکل از بازیکنان جوان و با تجربه اندک آماده کردیم. به دنبال این بودیم تا بازیکنان جوان و کم تجربه به خصوص بازیکنان جوان بومی ارومیه را برای آینده والیبال شهر و تعدادی را برای آینده والیبال ایران آماده کنیم.

وی افزود: در مسیر خوبی هم حرکت کردیم. اما با توجه به اینکه ارومیه علاقه مندان زیادی به والیبال دارد و آنها به دنبال کسب نتیجه و پیروزی در لیگ هستند، نتایج کسب شده مورد قبول هواداران نبود. این موضوع اعتراض آنان را به دنبال داشت تا مسئولان به فکر ایجاد شوک در تیم باشند و در نهایت تصمیم گرفتند با تغییر سرمربی این شوک را اعمال کنند.

نفرزاده درباره لزوم پشتوانه سازی و بازیکن سازی در والیبال، اظهار داشت: تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال به سه دسته تقسیم می شوند. تعدادی به دنبال قهرمانی هستند، برخی به دنبال حضور در مسابقات و تعدادی مثل آذرباتری به دنبال سازندگی در والیبال می باشند. اگر سازندگی اتفاق نیفتد و همه به فکر نتیجه باشند، هیچ فرصتی به بازیکنان جوان داده نخواهد شد.

سرمربی سابق تیم آذرباتری ادامه داد: اگر همه تیم‌ها به دنبال قهرمانی و پیروزی باشند هیچ فضایی برای بازیکن سازی ایجاد نخواهد شد. برای مثال تیم پیکان پس از مصدومیت وادی در ابتدای فصل، دو پاسور جوان به نام فلاحت خواه و تقوی داشت. فلاحت خواه عنوان قهرمانی نوجوانان جهان و جوانان را در پرونده دارد اما نتوانست نتیجه مورد نظر پیکان را به دست آورد و در نهایت این باشگاه به جذب امیرحسینی پرداخت.

وی تأکید کرد: پاسوری مثل فلاحت خواه حدود سه سال تجربه در لیگ برتر را داشت ولی نتوانست در پیکان عملکرد خوبی داشته باشد. در نهایت جایی برای پرورش و رشد پاسورهای جوان وجود ندارد و همین می شود که تیم های قدرتمند لیگ ما پاسورهای بالای ۴۰ سال در اختیار دارند چرا که همیشه به دنبال نتیجه هستند. جایی برای پرورش بازیکنان وجود ندارد و در نهایت هزینه آن را والیبال خواهد داد.

منبع : مهر