مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو گفت وگو، مصطفی قلی خسروی در مورد طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک در مجلس اظهار کرد: سالهاست که صحبت از ساماندهی املاک و مستغلات می‌شود اما اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی به چرایی این مطلب اشاره کرد و افزود: متأسفانه مجلسی‌ها بدون دعوت از اتحادیه و اتاق و کمیسیون نظارت چنین طرح‌هایی را به صورت خلق الساعه ارائه می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف املاک تهران با بیان اینکه قانون نظام صنفی نسبت به مشاوران املاک بسیار ضعیف است و باید اصلاح شود گفت: ما هم از طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک در مجلس استقبال می‌کنیم اما حرف ما این است که از نظر و مشورت ما نیز استفاده کنند.

قلی خسروی با بیان اینکه مشاوران املاک مقصر گرانی مسکن نیستند اظهار کرد: مشاوران املاک قیمت‌ها را بالا نمی‌برند بلکه همیشه قیمت را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود خود برسند اما مسئولان به محض اینکه کم می‌آورند تقصیرها را به گردن مشاوران املاک می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهای پیشرفته افراد برای جواز گرفتن و مشاور شدن در این حوزه باید دو سال آموزش تخصصی ببینند.

رئیس اتحادیه صنف املاک تهران با بیان اینکه «طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک» حق و حقوق مشاوران املاک را نادیده می‌گیرد و در مواردی باعث تعدد جرم می‌شود گفت: نرخ و قیمت گذاری نباید ثابت باشد بلکه باید درصدی باشد و این مسئله در خیلی کشورها رایج است.

منبع : مهر