مشمولان نهضت مسکن تا پایان تیر مدارک ندهند، حذف می‌شوند

مشمولان نهضت مسکن تا پایان تیر مدارک ندهند، حذف می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ۵ میلیون ۴۰۰ هزار ثبت نام در نهضت ملی مسکن داشتیم که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حائز شرایط اولیه بودند و برای آنها پیامک ادامه فرآیند نام نویسی و بارگذاری مدارک ارسال شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳ وی ۴۰۰ هزار نفر کمتر از یک میلیون نفر وضعیتشان نامشخص است اما تا پایان تیر ماه این رقم به صفر می‌رسد و وضعیت همه متقاضیان مشخص خواهد شد.

اصلانی افزود: علت نامشخص بودن وضعیت این تعداد از متقاضیان، عدم مراجعه یا بارگذاری نکردن مدارک علی رغم ارسال پیامک برای آنها بوده است. اگر تا پایان تیر ماه این تعداد مراجعه یا مدارک خود را بارگذاری نکنند، حذف خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده و برای نوسازی واحدهای موجود در این بافت هاست، برخی دیگر در قالب تفاهم نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های اجرایی است برخی هم توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود؛ این ۳ دسته نیازی به مراجعه به بانک یا افتتاح حساب یا واریز آورده اولیه ندارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: همچنین بخشی از متقاضیان هم در قالب گروه‌های ۳ تا ۶ نفره در شهرهایی که مشکل کمبود زمین نداشتیم، زمین دریافت و خودشان ساخت و ساز را آغاز کرده اند. این دسته هم نیازی به افتتاح حساب در بانک و واریز آورده ندارند.

وی تأکید کرد: بنابراین نمی‌شود از روی واریزی آورده متقاضیان پیش بینی کرد که چه تعداد از ادامه مسیر منصرف شده اند یا چه تعدادی در این طرح باقی می‌مانند.

منبع : مهر