مشکل تیراندازان برای جام‌جهانی/ هندی‌ها اجازه حمل سلاح نمی‌دهند!

مشکل تیراندازان برای جام‌جهانی/ هندی‌ها اجازه حمل سلاح نمی‌دهند!

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیرندازی در خصوص آخرین وضعیت اعزام تیراندازان به جام جهانی هند گفت: در سال ۱۴۰۱ برای اعزام تیراندازان تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی تلاش‌های زیادی کردیم و ورزشکارانمان به ۸ کشور اعزام شدند و ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کردند. در خصوص جام جهانی هندوستان هم از دو ماه پیش برنامه‌ریزی کردیم و به صورت مستمر پیگر این موضوع بودیم.

وی در ادامه افزود: در این زمینه مشکل ویزا و بلیط وجود ندارد اما از دهلی به بوپال مشکل انتقال سلاح و مهمات داریم. برای حل این مشکل تیراندازان باید از دهلی با ماشین بروند که ۱۶ تا ۱۷ ساعت راه است. بعلاوه اجازه حمل سلاح را از طریق زمینی هم نمی‌دهند.

رئیس فداسیون تیراندازی تاکید کرد: خطوط هواپیمایی هندوستان هنوز با ما همکاری لازم را انجام نداده است و امروز هم پیگیری کردیم اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم. در تلاشیم از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در هند مشکل انتقال سلاح را حل کنیم.

قربانی در پایان گفت: اگر بخواهیم تیراندازان را به هند اعزام کنیم اما سلاح به دستشان نرسد مشکل ایجاد خواهد شد چرا که در مسابقات کشور میزبان به ما سلاح نمی‌دهند اگر هم سلاحی بدهند به درد کار ما نمی خورد و هر تیرانداز باید با سلاح خودش مسابقه دهد لذا در تلاشیم که این مشکل حل و تیراندازان اعزام شوند.

جام جهانی تیراندازی از ۲۹ اسفند ماه تا ۷ فروردین ماه در بوپال هندوستان برگزار می شود.