مصدومیت یک کارگر در پی حادثه ریزش کانال

مصدومیت یک کارگر در پی حادثه ریزش کانال

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۱۱:۰۶ دقیقه امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن فرد در داخل کانال در حال حفر واقع در بلوار ضلع غربی استادیوم آزادی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند که در مدت زمان چهار دقیقه آتش نشانان به محل می رسند که مشاهده می‌کنند در مجاورت یک برج مسکونی کانال در حال حفری وجود داشت که یک کارگر حدود ۲۲ ساله افغان مشغول کار در آن بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: در اثر ریزش، یکی از دیواره‌های کانال تخریب می‌شود و این کارگر در زیر خاک گرفتار می‌شود؛ آتش نشانان با وجود اینکه احتمال ریزش دوباره و بیشتر دیواره‌ها وجود داشت ایمن سازی و مقاوم سازی را انجام دادند.

مصدومیت یک کارگر در پی حادثه ریزش کانال

ملکی اظهار کرد: پس از ایمن سازی های لازم عملیات آزادسازی فرد آغاز شد و خوشبختانه این فرد را اگرچه با آسیب فراوان اما زنده از این کانال خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی عنوان کرد: در گذشته نیز شاهد چنین حوادثی بودیم کارگرانی که مشغول کار در کانال‌هایی بودند؛ دیواره به یکباره ریزش پیدا می‌کرد و حجم زیادی از خاک روی آنها می‌ریخت و در مواردی حتی افراد کاملاً مدفون می‌شدند و جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین تقاضا می‌کنم از پیمانکاران اولاً یک بازنگری از خاک محل حفر کانال داشته باشند و چنانچه اگر خاک سست بود ایمن سازی هایی را صورت دهند و کارگران از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: در ساعت ۱۲:۱۱ دقیقه این عملیات به پایان رسید.

منبع : مهر