مصدومیت ۱۸ نفر و ۵۳۸ حادثه دیده در سیلاب استان فارس

مصدومیت ۱۸ نفر و ۵۳۸ حادثه دیده در سیلاب استان فارس

مهدی خوبیار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمار سیل و آب گرفتگی از ۴ مرداد ماه تا کنون در استان فارس اظهار کرد: در مدت یاد شده چهار شهرستان زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز با سیلاب و آب گرفتگی معابر درگیر شده اند.

وی افزود: تعداد خانوار ۱۰۰ در سیلاب اخیر درگیر شده اند که این تعداد ۵۸۳ نفر حادثه دیده اند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس تعداد مصدومین، سرپایی را ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: در همین راستا در قالب ۳۶ تیم به ۴۶۲ نفر امداد رسانی شده است.

خوبیار از فعالیت ۳۶ تیم تیم عملیاتی در بارش‌های اخیر در فارس خبر داد و بیان کرد: ۱۵۸ نیروی عملیاتی با استفاده ۱۳ خودرو عملیاتی و ۷ خودروی آفرود در چهار شهرستان یاد شده کار امداد و نجات را انجام داده اند.

او ادامه داد: در دو روز اخیر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کار تخلیه آب در مناطق سیل زده با استفاده از ۶ دستگاه موتور پمپ و لجن کش انجام شده است.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس ۶۰۳ نفر در حادثه سیلاب اخیر در شهرستان‌های درگیر با سیلاب اسکان داده شده اند.

خوبیار همچنین از توزیع ۳۰۶ پرس غذای گرم در بین سیل زده گان اخیر خبر داد و گفت: ۲۶۸ کیلو گرم نایلون، ۵۰ تخته پتو و یک چادر امدادی در بین سیل زده گان توزیع شده است.

او در خاتمه از توزیع ۵۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز در بین سیل زده گان خبر داد.

منبع : مهر