مطالبه ملی می‌تواند در پیشبرد مسائل بین‌المللی اثرگذار باشد

مطالبه ملی می‌تواند در پیشبرد مسائل بین‌المللی اثرگذار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت) در اخطار قانون اساسی گفت: درباره سؤال‌ها و گزارش‌های این چنینی همچون موضوع رسیدگی به حقوق ایران در آب‌های مشترک مرزی باید مجلس بسته کاملی از جوانب موضوع برای پیگیری‌های بعدی تهیه کند تا بتوان اقدام لازم را برای این قضایا انجام داد.

وی تصریح کرد: غالباً در سؤالات این چنینی با عدم ارائه چنین بسته‌هایی مواجه هستیم حتی باید یک بسته رسانه‌ای تهیه شود. علی‌رغم اینکه عده‌ای ممکن است فکر کنند کشاندن برخی مسائل به کف جامعه شاید آسیب‌زا باشد، اما خیلی اوقات در رابطه با موضوعاتی همچون آب‌های مرزی باید اطلاع‌رسانی و مطالبه عمومی صورت گیرد، چرا که آگاهی‌بخشی و مطالبه ملی می‌تواند در پیشبرد مسائل بین‌المللی اثرگذار باشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تأکید کرد: مجلس باید بعد از اینکه گزارشات و سؤالاتی همچون موضوع مذکور ارائه شد، بسته کاملی را توسط هیئت‌رئیسه تهیه کند، زیرا شاهدیم برخی سرشناسان ادوار مجلس نسبت به خروجی گزارشات و سؤالات مطرح شده در صحن ابراز رضایت نمی‌کنند، از این رو کمیسیون‌های مربوطه باید بسته کاملی در این موضوعات به دولت و مردم ارائه کنند.

منبع : مهر