معتمدی: حضور در مسابقات جهانی تجربه بزرگی بود/ لیگ طولانی باعث فرسوده شدن بازیکنان شد

معتمدی: حضور در مسابقات جهانی تجربه بزرگی بود/ لیگ طولانی باعث فرسوده شدن بازیکنان شد

مهسا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم هندبال جوانان کشورمان در مسابقات جهانی اسلوونی، اظهار داشت: حضور در مسابقات جهانی واقعاً برای تیم ما و ایران یک تجربه خوب و بزرگی بود و واقعاً یک میدان بزرگ بود ولی متاسفانه یک سری مشکلات وجود داشت که ما نتوانستیم نتیجه دلخواهی که مد نظر داشتیم را بگیریم. لیگ پارسال ما خیلی طولانی شد و  زمان لیگ زیاد بود و ما تقریبا تا 29 اردیبهشت در حال برگزاری لیگ‌ بودیم و این موضوع به تیم ملی آسیب زد.

وی در ادامه در خصوص زمان تمرینات تیم هندبال جوانان گفت: ما برای مسابقات قهرمانی آسیا سه تا چهار ماه اردو داشتیم  که به صورت متداول و پشت سر هم بود و کمک زیادی به آمادگی جسمانی بازیکنان کرد و در آن زمان از نظر بدنی و فنی بازیکنان و تیم در شرایط ایده‌آلی بودند. بعد از بازگشت از مسابقات قهرمان آسیا یک هفته استراحت داشتیم و بعد از آن بازیکنان وارد تمرینات تیم‌های خود در لیگ‌ شدند و چون لیگ طولانی بود، باعث فرسوده شدن بازیکنان شد این موضوع باعث شد تا بازیکنان مستعد آسیب دیدگی باشند و‌ خستگی بیش از حد بر آنها حاکم شود ولی چون مسابقات جهانی را در پیش داشتیم، مجبور بودیم بلافاصله بعد از پایان لیگ بازیکنان را وارد اردوی تیم ملی کنیم.

مربی تیم ملی هندبال جوانان کشورمان تاکید کرد: ما در مجموع برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان سه اردو برگزار کردیم و سه هفته فرصت داشتیم. ما تلاش خود را کردیم با فاصله‌های کوتاه اردو برگزار کنیم ولی فکر نمی‌کنم سه اردو  برای آماده کردن یک تیم جهت حضور در میدان بزرگی مثل مسابقات جهانی کافی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش خود را کردیم و حداقل کاری که در این سه هفته می‌توانستیم انجام دهیم ایجاد هماهنگی بازیکنان از نظر فنی و تاکتیکی بود. واقعیت این است که فرصت ما کوتاه بود و در این زمان کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم و چون بین مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی فاصله افتاده بود و بازیکنان درگیر لیگ و در اختیار تیم‌های خود بودند، از شرایط اردو خارج شدند.

معتمدی در خصوص عملکرد شاگردانش در این مسابقات تصریح کرد: خوشحالم که در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شدیم چون حضور در میدان خیلی بزرگ را تجربه کردیم و حضور در این رویدادها می‌تواند به آینده هندبال بانوان کمک کند تا بتوانیم در آینده با داشتن اردوهای مستمر، هماهنگ‌تر و با زمان طولانی‌تر  و با برنامه‌ریزی دقیق تر بتوانیم یک اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم