معرفی تیم‌های جام جهانی 2022| کاستاریکا؛ صخره‌ای مستحکم از آمریکای شمالی

معرفی تیم‌های جام جهانی 2022| کاستاریکا؛ صخره‌ای مستحکم از آمریکای شمالی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ششمین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، تیمی که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا جایگاه سی‌ویکم جهانی را به خود اختصاص داده است. اولین حضور این تیم آمریکای شمالی در رقابت‌های جام جهانی به سال 1990 بازمی‌گردد که موفق شدند در اولین حضورشان تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

کاستاریکا در ادامه در جام‌های جهانی 2002، 2006، 2014 و 2018 هم حضور داشته که بهترین نتیجه در جام جهانی 2014 برزیل برای‌شان رقم خورد، جایی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند. آنها اما در دوره قبلی این رقابت‌ها در روسیه، در مرحله گروهی حذف شدند و حالا به دنبال جبران در جام جهانی 2022 هستند.

مأمویت سختِ فرناندو سوارس

هدایت تیم ملی فوتبال کاستاریکا بر عهده یک مربی کلمبیایی به نام لوئیس فرناندو سوارس است، کسی که سابقه هدایت تیم‌های ملی اکوادور و هندوراس را نیز در کارنامه‌اش دارد. این مربی 62 ساله که در ماه ژوئن 2021 به عنوان سرمربی جدید کاستاریکا معرفی شد، در 23 بازی، آمار پنج تساوی و پنج شکست را از خود بر جای گذاشته است. فرناندو سوارس و شاگردانش حالا مأموریتی غیرممکن در جام جهانی 2022 قطر در پیش دارند، جایی که در گروه E با اسپانیا (قهرمان جام جهانی 2010) و آلمان (قهرمان جام جهانی 2014) و ژاپن به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا همگروه هستند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کاستاریکا , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

صعود از مسیر پلی‌آف

کاستاریکا در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب) از ۱۴ بازی ۲۵ امتیاز کسب کرد و در رتبه چهارم به کار خود پایان داد و این بدین معنا بود که این تیم آمریکای شمالی برای کسب جواز حضور در جام جهانی باید راهی دیدار پلی‌آف بین‌قاره‌ای می‌شد و در آنجا موفق شدند با نتیجه یک بر صفر نماینده اقیانوسیه یعنی نیوزیلند را شکست دهند و بلیت سفر به قطر را از فیفا بگیرند.

ستاره‌ای که آخرین جام جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد

ترکیب تیم ملی کاستاریکا را بیشتر بازیکنانی شکل می‌دهند که در لیک داخلی این کشور بازی می‌کنند اما در این بین چند بازیکن از جمله کلیور ناواس، فرانسیسکو کالوو و براندون آگیلرا در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ستاره تیم کاستاریکا را اما می‌توان برایان رویس نامید، کاپیتان و هافبک نفوذی که سابقه بازی در تیم‌های خنت، فولام، پی‌اس‌وی آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون و سانتوس را در کارنامه‌اش دارد. او که با 37 سال سن آخرین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش را در قطر تجربه خواهد کرد، از سال 2005 در عضویت تیم ملی کاستاریکا است و تاکنون در 145 بازی برای این تیم 29 گل به ثمر رسانده است. در کنار او کیلور ناواس دروازه‌بان باتجربه پاری‌سن‌ژرمن هم می‌تواند نقش مهمی برای کاستاریکا در بیست‌ودومین دوره جام جهانی ایفا کند.

تیمی متکی به کارهای دفاعی

از کاستاریکا نمی‌توان انتظار ارائه بازی‌های هجومی داشت، تیمی که با تکیه بر همین دفاع سرسخت خود موفق به کسب جوار حضور در بیست‌ودومین دوره جام جهانی شد. کاستاریکا در واقع گل‌های زیادی دریافت نمی‌کند و در مقابل زیاد هم گل نمی‌‌زند. گواه این امر این است که آنها در هشت بازی از 14 بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 بازی‌های کم‌‌گلی را تجربه کردند، به طوری که در سه بازی به تساوی بدون گل رسیدند و پنج بازی‌شان با نتیجه یک بر صفر (سه برد و دو شکست) پایان یافت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم