معرفی 3 پلیس و 3 شهروند مقصر در تراژدی فوتبال اندونزی

معرفی 3 پلیس و 3 شهروند مقصر در تراژدی فوتبال اندونزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، پلیس اندونزی در ارتباط با حادثه اخیر در یک مسابقه فوتبال در این کشور که با مرگ 131 نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر همراه بود، سه نیروی پلیس و سه شهروند را دستگیر کرده است.

در پی هرج و مرج به وجود آمده در جریان مسابقه‌ای که روز شنبه برگزار شد، پلیس برای سرکوب آشوبگران از گاز اشک‌آور استفاده کرد که این اتفاق وضعیت را بحرانی‌تر کرد. در این میان هزاران تماشاگر برای فرار از محل به سمت درهای خروجی هجوم بردند که بسیاری از آنها زیر دست و پا ماندند.

در همین راستا، لیستیو سیگیت پرابوو رئیس پلیس ملی اندونزی چند فرد را به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در این حادثه معرفی کرده که رئیس سازمان لیگ اندونزی به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات و تأییدکننده شرایط استادیوم‌ها برای میزبانی از بازی‌ها، یکی از آنهاست. طبق اعلام رئیس پلیس اندونزی، استادیوم شهر مالانگ، واجد شرایط لازم برای میزبانی از بازی نبوده است. علاوه بر رئیس سازمان لیگ اندونزی، مدیراجرایی مسابقه، مسئول تیم امنیتی بازی و سه افسر پلیس نیز مقصر شناخته شده‌اند.

در صورتی که جرم افراد نامبرد اثبات شود، برای آنها مجازات‌هایی تا حداکثر پنج سال حبس در نظر گرفته خواهد شد و در این میان احتمال وقوع این اتفاق برای رئیس نیروهای پلیس مستقر در ورزشگاه زیاد است، چرا که او از مخالفت فیفا با استفاده از گاز اشک‌آور در استادیوم‌ها مطلع بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم