مقایسه تحلیل آنچین و فاندامنتال

مقایسه تحلیل آنچین و فاندامنتال

با آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس BingX می توانید از یکسری خدمات دیگر آن بهره مند شوید. کاربران حرفه‌ای در یک صرافی، پیش از اینکه اقدام به خرید یا فروش ارز دیجیتال کنند، بازار را بررسی می‌کنند. گاهی بررسی بازار نشان از ریزشی بودن آن دارد. در چنین مواقعی بهتر است پیش از ریزش اقدام به فروش دارایی کرد و یا در هنگام ریزش، اقدام به خرید کرد. البته اینکه کاربر صرافی جزء تریدرهای روزانه باشد یا معمولی، در این جریان بسیار متفاوت است. به هر حال هر اقدامی که توسط کاربران حرفه‌ای در صرافی صورت بگیرد، پیش از آن باید تحلیل صورت گرفته باشد.

تجزیه و تحلیل آنچین، نوعی از تحلیل بر حسب داده‌های زنجیره‌ای یا بلاکچین است که برای تشخیص موقعیت خرید یا فروش در بازار ارز دیجیتال، از اهمیت بالایی برخوردار است. در مقابل، تحلیل‌های فاندامنتال هم در این زمینه کاربرد دارند که هر دو باید بررسی شوند. وقتی هر دو تحیلی بررسی شوند، تفاوت بین آنها روشن‌تر خواهد شد. ما هم قصد داریم تا در این مطلب، پیرامون همین موضوع بحث کنیم. بر همین اساس، چند پرسش کلیدی مهم مطرح کرده‌ایم که ممکن است پرسش‌های ذهنی شما نیز باشد. پاسخ این پرسش‌ها در متن وجود دارد و با مطالعه دقیق آن، به پاسخ دست پیدا خواهید کرد.

۱.     تحلیل آنچین چیست و چه تاریخچه‌ای پشت شاخص‌های آن وجود دارد؟

۲.     محبوب‌ترین داده‌های آنچین چیست؟

۳.     تحلیل آنچین چه مزایایی نسبت به فاندامنتال دارد؟

۴.     چند مورد از تفاوت‌های بین تحلیل آنچین و فاندامنتال را شرح دهید.

بررسی تاریخچه شاخص‌های آنچین

اگر بخواهیم تاریخچه‌ای از به وجود آمدن تحلیل آنچین بیان کنیم، باید به سال ۲۰۱۱ برگردیم. در این سال و درست در زمانی که ارزش گذاری بیت کوین انجام می‌شد، شاخصی به نام CDD یا همان coin days destroyed برای این ارزش گذاری استفاده می‌شد. در واقع این شاخص به تعداد روزهایی که بیت کوین دست نخورده مانده است، اشاره دارد. یعنی چه مدت، بیت کوین هولد شده است. این شاخص، برای ردیابی فعالیت بیت کوین در شبکه است. در مورد ابزارهایی که در تحلیل انچین مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید گفت که اکثر آنها مربوط به ۳ یا ۴ سال گذشته است.

برای بررسی بیشتر تاریخچه شکل گیری تحلیل آنچین باید گفت که در سال ۲۰۱۷ شاخص و معیار معروفی به نام NVT توسط جک تاتار و کریس برنیسک توسعه داده شد. این معیار می‌تواند ارزش کاربردپذیری یک ارز دیجیتال را به طور دقیق بیان کند. همچنین معیار NVT می‌تواند کمک کند تا از سودمند بودن قابلیت تبدیل آن ارز، مطلع شد. در واقع این دو شخص توانستند معیار NVT در ارز دیجیتال را توسعه دهند که یک معیار اساسی در تحلیل آنچین است.

این معیار برای زمانی که ارز دیجیتال حباب دارد، بسیار کاربردی است. در این معیار باید ارزش بازار یک ارز دیجیتال، بر حجم تراکنش ۹۰ روزه آن تقسیم شود.

اگر نگاهی به تاریخچه ابزارهای مورد استفاده در تحلیل آنچین بیندازید، متوجه می‌شوید که این تحلیل، ابزارهای مختلفی دارد و در همین ۳ الی ۴ سال اخیر، تکامل بسیاری پیدا کرده است. برای مثال، COINMETRICS از ابزارهای آنچین در معاملات است و تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری در معیار NVT ایجاد کرده است.

با وجود چنین معیارها، ابزارها و در کل با وجود تحلیل‌های دقیق آنچین، می‌توان انتظار داشت که اکثر پیش بینی‌ها از قیمت ارز، درست باشد. در واقع این تحلیل‌ها بر خلاف تحلیل فاندامنتال، در کوتاه مدت نتیجه می‌دهد. اما فاندامنتال، نیاز به گذر زمان دارد.

کاربران صرافی بینگ ایکس، از همین طریق توانسته‌اند سودهای بسیار زیادی کسب کنند.

آنچین و محبوب‌ترین داده‌های آنان

 بونوس ها و پاداش های صرافی بینگ ایکس bingx

همان طور که از نام داده‌های زنجیره‌ای یا همان آنچین پیداست، مجموعه ای از داده‌ها به صورت زنجیروار و گره خورده به هم وجود دارند که می‌توان آنها را به راحتی و به کمک ابزار، تحلیل کرد. این داده ها شامل اطلاعات مربوط به تراکنش‌های شکل گرفته در شبکه بلاکچن است. در واقع منظور از این اطلاعات، تمام نوشته‌هایی است که روی بلوک بلاکچین وجود دارد.اگر بلاکچین عمومی باشد، تمامی این اطلاعات و نوشته‌ها برای همه در دسترس است.

داده‌های آنچین را می‌توان در طبقه بندی زیر جای داد:

۱.     داده‌های تراکنش

۲.     داده‌های بلوک

۳.     کد قرارداد هوشمند

در مورد داده‌های محبوب در تحلیل آنچین باید گفت که این داده‌ها اگر مربوط به داده‌های تراکنش باشند، ممکن است شامل آدرس ارسال و دریافت، مبلغ منتقل شده، موجودی که برای یک آدرس خاص باقی مانده و امثالهم باشد. اما در مورد داده‌های مربوط به بلوک، می‌توان پلمپ زمانی، کارمزد ماینرها، پاداش و برخی موارد دیگر را نام برد. در مورد کدهای قرارداد هوشمند نیز باید گفت که این کدها مربوط به منطق مدون کسب و کار روی یک بلاکچین است.

داده‌های انچین بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام می‌توانند اطلاعات مختلفی را نشان دهند. معمولا سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال، این داده‌ها را تحلیل کرده و از آن آگاه می‌شوند. در این صورت می‌توانند از پیشروهای بازار ارز دیجیتال در خرید یا فروش باشند. بنابراین تصمیمات بهتری می‌توانند اخذ کنند. برخی از مهم‌ترین داده‌های آنچین که می‌توانند قیمت روزانه را تعیین کنند، عبارتند از:

  1. حجم تراکنش‌ها
  2. تعداد آدرس‌های جدید
  3. تعداد آدرس‌های فعال
  4. ورودی/خروجی سرمایه از صرافی‌ها
  5. ارزش شبکه به تراکنش

مزایای آنچین در مقابل تحلیل فاندامنتال

بسیاری از کاربران صرافی‌ها، افرادی هستند که در پی سرمایه گذاری بلند مدت هستند و دوست دارند در بهترین زمان وارد بازار شده و حتی در بهترین زمان از آن خارج شوند. این کار نیازمند دانش بالایی است. سرمایه گذاران حرفه‌ای معمولا بدون دانش و آگاهی وارد این کارزار نمی‌شوند. این افراد نیازمند داده‌های آنچین هستند  تا بتوانند تحلیل درستی از وضعیت بازار داشته باشند.

برخی از مهم‌ترین مزایای داده انچین برای کاربران و سرمایه گذاران شامل موارد زیر است:

·   اگر داده‌های آنچین بررسی شود، سرمایه گذاران می‌توانند متوجه شوند که چه موقعی تقاضای زیادی در بازار وجود دارد و قیمت‌ها افزایش خواهد شد.

·        با تحلیل آنچین می‌توان از رفتار سرمایه گذاران، آگاه شد.

·        رفتار بازار و افرادی که نهنگ بازار هستند، با تحلیل آنچین مشخص می‌شود.

·   داده‌های انچین بسیار ارزشمند بوده و  می‌توان اطلاعات خوبی از آنها بدست آورد. از جمله تعداد آدرس‌های فعال، تعداد تراکنش‌ها و غیره.

·        داده‌های چین از طریق پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات، به سادگی بررسی می‌شوند.

حالا که مزایای تحلیل آنچین مشخص شد، می‌توان فهمید که چرا برخی از کاربران صرافی بینگ ایکس، سودهای نجومی کرده و به رشد این صرافی کمک کرده‌اند. یافته‌های آماری حاکی از آ دارد که این صرافی در سال ۲۰۲۱ . ۲۰۲۲ بیشترین و بهترین عملکرد و گردش مالی را در میان تمام صرافی‌های دنیا داشته است.

مزایای تحلیل آنچین در مقابل مزایای تحلیل فاندامنتال، بیشتر است. زیرا این تحلیل، تمامی اطلاعات و داده‌ها را یه طور سریع و واضح در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما تحلیل فاندامنتال نیاز به گذشت زمان دارد. البته این چیزی از دقیق بودن اطلاعات تحلیل فاندامنتال کم نمی‌کند. در صرافی بینگ ایکس شما می توانید با استفاده از تریدنگ ویو تحلیل کنید و اگر می خواهید بدانید چگونه از صرافی بینگ ایکس ۱۲۰ دلار جایزه بگیریم؟ حتما مقالات آموزشی آنرا بخوانید.

تفاوت بین تحلیل فاندامنتال و آنچین

 چگونه از صرافی بینگ ایکس 120 دلار جایزه بگیریم؟

با شناخت کامل از تحلیل آنچین و فاندامنتال، می‌توان به راحتی به تفاوت بین این دو پی برد. اولین و مهم‌ترین تفاوتی که میان این دو وجود دارد، قدمت ایجاد آنها است. تحلیل فاندامنتال به همراه تحلیل تکنیکال و تحلیل سنتیمنتال، ۳ تحلیل در بازارهای سنتی هستند که همچنان نیز کاربرد خاص خود را دارند. این ۳ تحلیل در بازار سهام، شاخص و کامودیتی و حتی بازار فارکس، کاربرد زیادی دارند. اما در دنیای ارز دیجیتال، به خاطر اینکه تغییر و نوسان قیمت‌ها به شکل عجیبی در حال تغییر است، کاربرد این ۳ تحلیل و به خصوص تحلیل فاندامنتال، کمی وقت گیر است.

تغییرات و نوسانات بازار سنتی فارکس و سهام، مانند بازار ارز دیجیتال نیست که شدید و لحظه‌ای باشد. در نتیجه می‌توان با گذشت زمان، سهام و جفت ارزها را زیر نظر گرفت و در زمان مناسب وارد بازار شد یا از آن خارج شد. کلیه‌ی ابزارها و اندیکاتورهای مورد استفاده در تحلیل فاندامنتال در این زمینه بهترین کاربرد و عملکرد را دارند. اما در مورد بازار ارز دیجیتال، جریان به کلی تغییر می‌کند.

بازار کریپتوکارنسی‌ها در ۲۴ ساعت نوسانات روبه بالا یا پایین بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. گاهی یک ارز دیجیتال ممکن است صبح در قیمت کف باشد و آخر شب در قیمت حداکثری خود قرار بگیرد. لذا در این مورد نیاز به تحلیل‌های بسیار ریز و دقیق است که بتواند در مدت زمان کوتاه هم کارایی داشته باشد. پس مدت زمان، یک وجه تمایز و تفاوت میان تحلیل آنچین و فاندامنتال است.

افرادی که وارد دنیای ارز دیجیتال می‌شوند، دو دسته هستند. این افراد یا به قصد سرمایه گذاری بلند مدت وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند که در این صورت، تحلیل‌های بلند مدت فاندامنتال برای آنها مفیدتر است و یا اینکه اسکالپر و ریزه خوار هستند و تریدر روزانه به حساب می‌ایند که در این صورت، تحلیل آنچین برای آنها به شدت مناسب‌تر از فاندامنتال است.

تحلیل آنچین به بررسی اصول سرمایه‌گذاری، فعالیت تراکنش‌های یک توکن و داده‌های بلاکچین می‌پردازد. اما در فاندامنتال، ارزش ذاتی یک دارایی را با استفاده از عوامل بیرونی تشخیص داده می‌شود. می‌توان گفت که وقتی کسی از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کند در واقع  بر اساس اطلاعات و آمار و ارقامی که از بررسی و مطالعه‌ی عوامل خارجی به دست آورده، تصمیم‌گیری می‌کند. 

در تحلیل فاندامنتال از طریق گزارش‌های مالی و سایت‌های خبری و اعداد و ارقام مربوط به یک ارز دیجیتال یا سهام، می‌توان در مورد خرید یا فروش ان تصمیم گیری کرد. اما در تحلیل آنچین، قیمت و تمامی اطلاعاتی که روی شبکه بلاکچین خاصی ثبت شده است در کوتاهترین زمان ممکن، در دسترس است.

 کاربران صرافی BINGX به خاطر اینکه می‌توانند سهام شرکت‌ها و جفت ارزهای فارکس را معامله کنند، می‌توانند از تحلیل فاندامنتال بهره ببرند اما استفاده از تحلیل آنچین برای این کاربران، بهتر است. زیرا صرافی بینگ ایکس توانسته است روش‌های سنتی در خرید و فروش سهام و جفت ارزهای فارکس را پس بزند. پس بهتر است از تحلیل‌های به روز و جدید مانند تحلیل آنچین استفاده شود. این صرافی جوایز ترید و خوشامدگویی مختلفی دارد که پاداش صرافی bingx و آموزش استفاده از پاداش و جایزه و بونوس صرافی بینگ ایکس bingx را حتما ببینید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

و کلام آخر

اگر وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اید، صرف نظر از اینکه تازه وارد هستید یا حرفه‌ای، سعی کنید همیشه تحلیل‌های به روز و جدید را مورد ارزیابی قرار داده و از آن استفاده کنید. بازارهای سنتی نیازمند روش‌های قدیمی هستند اما بازار کریپتوکارنسی، تحلیل آنچین را طلب می‌کند.