مقایسه محبوبیت رئال مادرید و بارسلونا در آمریکا

مقایسه محبوبیت رئال مادرید و بارسلونا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان، آمریکا میزبان گروهی از بزرگان نام آشنای فوتبال باشگاهی اروپاست که تورهای پیش فصل خود را در این کشور برگزار و از محل بلیت فروشی به هواداران‌شان درآمدهای نسبتاً خوبی کسب می‌کنند.

در میان این تیم‌ها، تماشای بازی‌های رئال مادرید و بارسلونا جذابیت بیشتری برای فوتبال دوستان آمریکایی دارد و بدون شک گل سرسبد بازی‌های دوستانه‌ای که کشورشان از آنها میزبان می‌کند، ال‌کلاسیکو است. امسال هم دو غول فوتبال اسپانیا به رسم هر سال با یک ال‌کلاسیکوی دوستانه خودشان را برای شروع فصل جدید آماده می‌کنند. این بازی از 30 دقیقه بامداد فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.

به همین بهانه نشریه اسپورت نگاهی آماری انداخته به تعداد طرفداران دو تیم در آمریکا و با استناد به آن، میزبان محبوبیت هر یک از دو غول فوتبال اسپانیا را در ایالات متحده مقایسه کرده است. طبق این گزارش، از نظر تعداد کانون‌های هواداری، بارسلونا با داشتن 14 کانون هواداری در شهر‌های مختلف وضعیت بهتری نسبت به رقیب دیرینه مادیدی دارد که در آمریکا 9 کانون هواداری برای آن تشکیل شده است.

کانون‌های هواداران بارسلونا در شهر‌های لس‌آنجلس (2 مورد)، نیویورگ، میامی، واشنگتن، سن‌فرانسیسکو، شارلوت، هیوستون، دالاس، سن‌دیه‌گو، گاردن‌استیت، لاس‌وگاس، آستین و فرسنو واقع شده‌اند. در همین حال کانون‌های هواداری رئال مادرید در تگزاس، لس‌آنجلس، کالیفرنیا، فلوریدا، شیکاگو، بوستون، نیویورک، واشنگتن و آتلانتا قرار دارند.

از لحاظ تعداد تماشاگرانی که بازی‌های رئال مادرید و بارسلونا را در آمریکا تماشا کرده‌اند وضعیت کمی تفاوت دارد. در 5 بازی قبلی که بارسلونا در خاک آمریکا برگزار کرده 233 هزار و 887 نفر برای تماشای بازی‌های بارسلونا در آمریکا به ورزشگاه رفته‌اند که به طور متوسط 46.777 تماشاگر برای هر بازی بوده است. این آمار برای رئال مادرید 334 هزار و 246 نفر بوده که متوسط 66 هزار و 246 تماشاگر را برای هر بازی ثبت کرده است؛ البته این در حالیست که تعداد بازی‌های بارسلونا که تمام بلیت‌های ورزشگاه محل برگزاری بازی فروخته شده، بیشتر از موارد مشابه برای رئال مادرید بوده است.

در مقایسه سایبری محبوبیت دو باشگاه هم کفه ترازو به سمت رئال مادرید سنگینی می‌کند. طبق بررسی‌ سایت JD Sports تعداد دفعات جستجو شدن نام باشگاه رئال مادرید در موتور جستجوی گوگل در آمریکای شمالی شمال آمریکا و کانادا بیشتر از مواردی است که نام باشگاه بارسلونا جستجو شده است. این در حالیست که بارسلونا در آمریکای جنوبی به خصوص در کشورهای اروگوئه و اکوادور طرفداران به مراتب بیشتری نسبت به رئال مادرید دارد.

انتهای پیام/