ملایی: با قایق‌های جدید انگار در دنیای دیگری پارو می‌زنیم/ در هانگژو برای طلا می‌جنگم

ملایی: با قایق‌های جدید انگار در دنیای دیگری پارو می‌زنیم/ در هانگژو برای طلا می‌جنگم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نازنین ملایی درباره شرایط آمادگی‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: تمرینات ما مدت‌هاست آغاز شده و آقای فرزام سرمربی تیم برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است، اما مانند المپیک توکیو در پیست هزار متر تمرین می‌کنیم، در حالی که به پیست دو هزار متر نیاز داریم. در المپیک همه دیدند که اگر پیست دو هزار متر داشتیم چه اتفاقاتی می‌افتاد و چه نتایجی کسب می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: بهترین قایقران چین که در المپیک ششم شد الان در هانگژو حضور دارد که امکانات بیشتری نسبت به ما دارد. ما با این امکانات و شرایط تنها پنج رده با قایقران چینی فاصله داشتیم. اگر امکانات بیشتری داشته باشیم شرایط متفاوت خواهد شد و می‌توانیم این اختلاف را کاهش دهیم. ما اگر در هانگژو رقبای چینی را بگیریم به این معناست که می‌توانیم در المپیک پنج رده بالاتر قرار بگیریم.

بانوی قایقران کشورمان تصریح کرد: بهترین کار این است که پیست و شرایط استاندارد داشته باشیم تا بتوانیم در هانگژو مدال‌های خوشرنگی کسب کنیم. من در بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا مدال‌های نقره و برنز گرفتم و قطعاً برای این دوره از مسابقات برای طلا می‌جنگم، اما همه چیز بستگی به شرایطی دارد که قرار است در آینده فراهم شود.

وی یادآور شد: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و تنها کار این است که بهترین عملکرد را در تمرینات داشته باشیم و همین عملکرد را در مسابقات تکرار کنیم. برای المپیک تنها صحبتی که می‌کردم این بود که خدا را شکر همان کارهایی که فرزام در تمرینات به من می‌گفت را در مسابقه و المپیک اجرا کردم و این برگ برنده من بود. امیدوارم در هانگژو هم همین اتفاق بیفتد و نتایج خوبی کسب کنیم.

‌ملایی در پاسخ به این سؤال که «آیا از قایق‌های جدید استفاده می‌کنید؟»، گفت: از قایق‌های دو نفره در لیگ استفاده کردیم و واقعاً خیلی تفاوت داشت و احساس می‌کردیم در دنیای دیگری پارو می‌زدیم. قرار است مربیان جلسه‌ای برگزار کنند و قایق‌ها تقسیم شوند و در سایر مواد هم به دست‌مان برسد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «اگر این قایق‌ها را قبل از المپیک داشتید، نتایج بهتری کسب می‌کردید؟»، خاطر نشان کرد: این مورد ممکن بود اتفاق بیفتد. البته قایقی که با آن در المپیک پارو زدم در سفارش اولیه که به کمپانی چینی داده بودیم وجود داشت، اما الان که قایق‌ها به دست‌مان رسیده این قایق حذف شده است. تا قبل از المپیک فکر می‌کردم اگر قایق‌ها به دست‌مان برسد، می‌توانم با آن مدلی که در المپیک پارو می‌زنم، تمرین کنم، ولی الان دیدم در لیست نیست و اگر آن زمان هم می‌رسید نمی‌توانستم با قایقی که در المپیک با آن پارو زدم، تمرین کنم. یکی از دلایلی که اصلاً آن مدل را سه سال پیش سفارش دادیم، این بود که با آن قبل از المپیک تمرین کرده‌ باشیم، ولی دیدیم که برای‌مان تفاوتی نداشت.

بانوی روئینگ‌سوار کشورمان راجع به برگزاری اردوی برون مرزی در پیست‌های دو کیلومتر، گفت: اردوی برون مرزی برنامه‌ریزی نشده است، ولی مسئولان کمیته ملی المپیک در بازدیدی که از اردو داشتند، قول دادند برای ما بعد از عید اردوی برون مرزی ترکیه را تدارک ببینند، چراکه ما در ایران پیست استاندارد نداریم و با شرایط آب و هوایی که داریم جز در پیست هزار متر آزادی نمی‌توانیم در جای دیگر تمرین کنیم‌. قبل از المپیک این مشکل را داشتیم و در الیگودرز تمرین کردیم، اما این شهر به دلیل شرایط آب و هوایی کلاً طوفانی بود و تمرین در آن باعث کمر درد شدید من و هم‌تیمی‌هایم شد. متأسفانه در آن زمان خیلی از زمان‌های تمرین را از دست می‌دادیم و نمی‌توانستیم در آب تمرین کنیم.  

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم اردوی برون مرزی داشته باشیم و در پیست استاندارد تمرین کنیم و در بازی‌های هانگژو که در آسیا برگزار می‌شود و در شرایطی که ما هم همیشه حرف اول را در این قاره می‌زنیم، از رقبای پیش پا افتاده خودمان عقب نمانیم.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم