مماشاتی با دوپینگی های دو و میدانی نخواهیم داشت

مماشاتی با دوپینگی های دو و میدانی نخواهیم داشت

هاشم صیامی در گفت و گو با مهر در خصوص دوپینگ ورزشکاران دو و میدانی اظهار کرد: برگزاری رقابت‌ها در رده‌های مختلف سنی از اقدامات انجام شده در فدراسیون بوده که در این راستا لیگ جوانان از سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه سال گذشته اردوهای ورزشکاران تیم ملی برگزار شد، افزود: با وجود اینکه بازی‌های آسیای در چین لغو شد، اردوهای ما برای کسب آمادگی ورزشکاران لغو نخواهد شد و ادامه دار است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی اضافه کرد: اعضای مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت دو و میدانی خراسان جنوبی در بسیار فضای خوب رأی دادند و نظرات خود را بیان کردند که امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی قدم‌های خوبی در رشته دو و میدانی به عنوان ورزش اول المپیک برداریم.

به گفته صیامی یکی از پیشنهاداتی که اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به فدراسیون داد، برگزاری جام زعفران در این استان در روز زعفران است که امیدواریم بتوانیم در خراسان جنوبی این جام را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امید است بهترین‌های دو و میدانی کشور را در مسابقات جام زعفران داشته باشیم، گفت: همچنین امیدواریم معرفی مربیان خوب خراسان جنوبی را برای شرکت در کلاس‌های بین‌المللی و دعوت ورزشکاران این استان را به اردوهای تیم ملی را داشته‌ایم.

اشانتیون رئیس فدراسیون به خراسان جنوبی

صیامی ادامه داد: اگر هیئت دو و میدانی خراسان جنوبی تشخیص دهد که داوری توان داوری در مسابقات ملی را دارد، برای داوری در رقابت‌ها داوری‌ها و دریافت آموزش‌های لازم به او کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خراسان جنوبی برای شرکت در رقابت‌های کشوری تیمی اعزام کند، هیچ مبلغی ورودی از این تیم‌ها نخواهیم گرفت، ادامه داد: برای رصد وضعیت دوپینگ ورزشکاران دو و میدانی، هر سال ورزشکاران شاخص این رشته
دو تا سه بار تست می‌دهند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی اضافه کرد: به طور جدی در این خصوص پیگیری و رصد می‌کنیم و به هیچ عنوان با کسی مماشات نخواهیم کرد.

صیامی با بیان اینکه فدراسیون به جد پیگیر است که در تمام مسابقات و اردوهای ورزشی تست گرفته شود تا مشکلی در این باره نداشته باشیم، گفت: همچنین در زمینه آموزش هم برنامه‌هایی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگانی بسیاری در این رشته در خراسان جنوبی از جمله مرحوم شمشیری داشته‌ایم، اضافه کرد: ظرفیت و استعدادهای بالایی در خراسان جنوبی در این رشته ورزشی وجود دارد که توجه به این رشته دستاورهای خوبی را برای استان در سطح ملی خواهد داشت.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی

صیامی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات مورد نیاز خراسان جنوبی کمک خواهیم کرد، افزود: همچنین در فدراسیون دو و میدانی هر کاری از دست ساخته باشد، برای خراسان جنوبی با افتخار انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که فدراسیون تاکنون تجهیزاتی به آن ارسال کرده است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در خصوص مربیان خوب در این استان نباید برای آموزش از دیگر استان‌ها مربی بیاوریم.

صیامی اضافه کرد: اگر ماهانه یک مسابقه دوی خیابانی در استان برگزار شود، ورزش دو و میدانی زنده شده و استعدادهای خوبی شناسایی خواهد شد.

به گفته وی، باید در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت ادارات به خوبی استفاده شود و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که پیست‌های خاکی بهترین پیست‌ها برای دو و میدانی است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: پیست دو و میدانی استادیوم غدیر بیرجند استاندارهای لازم را ندارد و باید اصلاح شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: در قالب این تفاهم نامه آستان قدس رضوی هزینه‌هایی مربوط به ورزش دو و میدانی را در سه استان پرداخت کند که یکی از استان‌های هدف، خراسان جنوبی است.

منبع : مهر