منتظر شگفتی در ازبکستان نباشید/ کاراته نیازمند کار زیربنایی است

منتظر شگفتی در ازبکستان نباشید/ کاراته نیازمند کار زیربنایی است

علیرضا سلیمانی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: کاراته ایران در همه رده های سنی نیاز به کار و تلاش دو چندان دارد و معتقدم باید کار از پایه آغاز کنیم. این یک واقعیت در خصوص کاراته ایران است که باید با کمک مربیان سازنده و یک برنامه ریزی دقیق از این شرایط فاصله بگیریم. البته باید به صراحت بگویم که کار اصلی من بعد از مسابقات قهرمانی آسیا آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که بعد از نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جهانی ترکیه، قبول مسئولیت ریسک بزرگی نبود، گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که من اهل ریسک هستم و این شاید برای آنها که بخواهند مرا هدف انتقادات خود قرار دهند فرصت مناسبی برای زدن من باشد، ولی برای من کاراته ایران الویت دارد و با همه توان خود برای موفقیت آن تلاش خواهم کرد.

سرمربی تیم های ملی جوانان و نوجوانان کاراته ادامه داد: با شرایطی که من از وضعیت کاراته کاها در مسابقات قهرمانی جهان دیدم، هیچ قولی برای موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا نداده و نمی دهم. برای این رقابتها ان شاالله به زودی تمرینات اردویی آغاز خواهد شد و با دعوت از مربیان قبلی تلاش خواهیم کرد تا آنجا که بتوانیم ایرادات فنی را رفع کنیم و با شرایط بهترین راهی ازبکستان شویم.

سلیمانی در مورد مدت قرارداد خود با فدراسیون کاراته گفت: برای آنکه پروژه ای بخصوص در رده سنی پایه به نتیجه برسد، نیاز به زمان دارد. قرار داد من با فدراسیون بلند مدت است تا بتوانیم کار را از پایه درست کنیم. برای همکارانم هم درخواست دادم، مربیان قبلی در کنار ما باشند، چرا که اشراف آنها به کار بیشتر است و می توانند به ما کمک کنند.

وی در پایان گفت: مطمئن هستم اگر به مربیان فعلی، زمان کافی داده می شد، آنها نیز می توانستند نتیجه لازم را کسب کنند. به همین دلیل درخواست کردم که همین مربیان که سابقه همکاری با آنها را دارم کنار ما باشند. با این وجود به مسئولان اعلام کرده ام که در مسابقات پیش رو منتظر شگفتی نباشند.

منبع : مهر