منتظر ظهور شگفتی‌سازها در دبی باشید/کاراته روسیه در مسیر مدعی شدن

منتظر ظهور شگفتی‌سازها در دبی باشید/کاراته روسیه در مسیر مدعی شدن

‌سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابت‌های کاراته وان مسکو در واقع اولین رویداد رسمی بعد از المپیک بود که با وجود غیبت قدرت‌های بزرگ دنیا چون ژاپن، ایران، ترکیه و.. به دلیل استقبال خوب قهرمانان صاحب نام دنیا بخصوص برخی از مدال آوران المپیکی در سطح فنی قابل قبول و خوبی برگزار شد. در واقع تیم‌های خوب دنیا تاتامی مسکو را به عنوان یک دیدار تدارکاتی مناسب قبل از حضور در رقابتهای قهرمانی جهان انتخاب کردند که در نهایت مبارزات خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۹ با وجود میزبانی مسکو، تیم ملی روسیه در کاراته وان موفق به کسب یک طلا و یک برنز کسب کرد. اما در این رقابت‌ها موفق شدیم در بخش کومیته دو طلا، دو نقره و ۵ برنز کسب کنیم. در وزن ۵۵- کیلوگرم زنان یکی از امیدهای کسب مدال طلا در المپیک بود که به دلیل ابتلاء به کرونا سفر را از دست داد، در این رقابت‌ها طلا گرفت.

روحانی افزود: از زمان مسئولیتم در کاراته روسیه، هدفم تشکیل یک تیم قدرتمند در اندازه مدعیان جهانی بود. در مسابقات قهرمانی اروپا قبل از المپیک و در حضور قدرتهای برتر قاره کهن از جمله فرانسه و ایتالیا روسیه بعد از ۱۷ سال دو فینالیست داشت که حاصل آن یک طلا، یک نقره و یک برنز بود. مهمترین نکته تیم روسیه میانگین سنی پایین این تیم است. اغلب نفرات ما بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند. این موضوع شرایط خوبی را فراهم کرده تا تلاش ما برای ساختن تیمی در حد مدعیان باشد. ساختن یک تیم خوب زمان نیاز دارد که در این مدت کمتر از دو سالی که در روسیه هستم کار خوبی انجام شده است.

سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه با تشریح اهداف رقابت‌های کاراته وان اظهار داشت: هدف از برگزاری این تورنمنت‌ها در فاصله زمانی مشخص آماده نگه داشتن کاراته کاها در طول سال است و اگر می‌بینید مسابقات مهمی چون قهرمانی جهان و یا قاره‌ای همیشه در سطح فنی بالایی برگزار می‌شود و هیچ کاراته کائی حاشیه امنیت ندارد، همین لیگ‌های جهانی است. ضمن اینکه برخی کاراته کاها نیز فرصت مبارزه با بهترین‌های دنیا را پیدا کرده و از این طریق ارتقا خواهند یافت.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی جهان هم گفت: رقابت‌های جهانی به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و تعداد بازی‌ها قابل مقایسه با هیچ تورنمنتی نیست و میدان امارات، شاید یکی از سخت‌ترین رقابت‌های چند سال اخیر باشد. برخی که استحقاق حضور در المپیک را داشتند و سهمیه نگرفتند از یک سو و کشورهای هم که در توکیو به مدال رسیدند از سوی دیگر در پی اثبات شایستگی خود می‌باشند. البته با توجه به روند کاراته در دو سال اخیر و مسابقاتی که در توکیو شاهد بودیم، باید منتظر ظهور چند شگفتی ساز باشیم. ضمن اینکه معتقدم تیم ملی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های برتر دنیا وارد دبی خواهد شد. من به همراه تیم ملی چه زمانی که عضو تیم بودم و چه زمانی که مربی، افتخارات زیادی کسب کردم و همیشه قلبم برای کاراته ایران می تپد و برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت دارم.

روحانی در پایان به زمان قرارداد خود هم اشاره کرد و گفت: قرارداد من با روسیه تا پایان مسابقات قهرمانی جهان است، در شرایط فعلی همه تمرکز من روی این رقابتهاست. مذاکراتی در خصوص تمدید قرارداد صورت گرفته، ولی هنوز چیزی قطعی نشده و ان شاالله بعد از رقابت‌های امارات صحبت‌هایی نهایی انجام خواهد شد.

منبع : مهر