مهربان: با تعویق بازی‌های آسیایی شرایط کشتی سخت‌تر شد

مهربان: با تعویق بازی‌های آسیایی شرایط کشتی سخت‌تر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی درباره تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: ما طبق چرخه انتخابی تیم ملی پیش رفتیم و در حال آماده سازی ۲ تیم قدرتمند برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بودیم. با به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی طبق برنامه پیش می‌رویم و تمام تمرکزمان روی مسابقات جهانی صربستان خواهد بود.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه اولویت فدراسیون کسب مدال در بازی‌های المپیک است گفت: همانطور که دیدید فدراسیون کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان به نفرات جوان میدان داد که اتفاقاً نتیجه بخش هم بود. البته این که تیم جوان به مسابقات آسیایی اعزام شود در برنامه‌ی فنی ما بود و سرمربیان نیز تدبیر خوبی داشتند و تیم‌های دوم و سوم برای محک خوردن در آسیا اعزام شدند تا عیار تیم دوم به جهت اعزام به بازی‌های آسیایی دستمان بیاید. این هدف فدراسیون جواب هم داد، چراکه اکثر تیم‌ها در مغولستان با نفرات اصلی خود حضور داشتند.

مهربان تصریح کرد: بها دادن به نفرات جوان و کم تجربه به قوی‌تر شدن تیم‌های ملی ما کمک می‌کند و به کشتی گیران نیز انگیزه لازم را برای پیشرفت و موفقیت می‌دهد و این یک تجربه موفق برای کشتی کشور بود که در سال‌های آینده نیز می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی افزود: طبق سند راهبردی فدراسیون اولویت‌های اصلی ما کسب مدال در بازی‌های المپیک پاریس و در نهایت قهرمانی در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس است و برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌های مدنظر را اجرا و برای کسب موفقیت نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

مهربان در پاسخ به این سوال که با برگزاری بازی‌های آسیایی در سال آینده شرایط فدراسیون کشتی به چه صورت خواهد شد، گفت: منافع ملی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعاً سال آینده شرایط برای کشتی سخت‌تر خواهد شد. چراکه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به عنوان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی بسیار مهم است تا بتوانند حداکثر سهمیه‌ها را کسب کنند و تمام تمرکز فدراسیون بر روی این مسابقات و در ادامه حضور موفق در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود و قطعاً المپیک الویت بسیار بالاتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد.