مهربان: با دعوت آمریکایی‌ها نشان دادیم ورزش را سیاسی نمی‌کنیم

مهربان: با دعوت آمریکایی‌ها نشان دادیم ورزش را سیاسی نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه به میزبانی تنکابن، گفت: رقابت‌های جام تختی، چهارمین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد است و نفرات برتر مراحل قبلی مجوز حضور در این جام را پیدا کرده‌اند و مسابقات با حضور اکثر مدعیان برگزار می‌شود و با توجه به اعلام کادر فنی، تنها نفرات اول مسابقات جهانی نروژ و نفرات اول رقابت‌های قهرمانی آسیا از حضور در جام تختی معاف شده‌اند.

مهربان با بیان اینکه در رقابت‌های امسال جام تختی، دو تیم خارجی و صاحب سبک گرجستان و ارمنستان حاضر هستند که به کشورمان آمده‌اند، ادامه داد: تاجیکستان، اتریش و یکی دو تیم دیگر هم اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت مسابقات تنکابن با حضور ۲ تیم خارجی و کشتی گیران مطرح داخلی در سطح مناسبی برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون کشتی درباره دعوت از تیم آمریکا برای حضور در جام تختی هم اظهار داشت: از ماه‌ها قبل برای حضور آمریکا در جام تختی دعوت‌نامه ارسال کرده بودیم و نگاه ما به مسئله ورزش غیر سیاسی است. برخلاف آمریکایی‌ها که سال گذشته با سیاسی کردن ورزش، برای سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور مانع تراشی کردند تا مسابقه بین دو تیم ملی کشتی دو کشور برگزار نشود.

وی درباره سطح رقابت‌ها، تاکید کرد: امیدوارم با حضور چهره‌های مطرح داخلی و نیز حضور کشتی گیران خارجی که از کشورهای صاحب سبک در کشتی دنیا هستند، مبارزات خوبی را در تنکابن شاهد باشیم تا این مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی هم با کیفیت خوبی به پایان برسد و بتوانیم در ادامه تیم خوبی را برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کنیم.

مهربان در ادامه با بیان اینکه اعتبار جام تختی با توجه به اعتباری که از نام جهان پهلوان تختی گرفته است، هیچ گاه پایین نمی‌آید، خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شکلی که به مسابقات داده شده و جزو مراحل انتخابی جام تختی قرار گرفته است، کسانی که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، باید در جام تختی شرکت کنند و این سطح جام تختی را بر خلاف دوره‌های اخیر که کشتی گیران عنوان دار کمتر شرکت می‌کردند، بالاتر برده است.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی پای چرخه انتخابی ایستاده است، تاکید کرد: زمان زیادی برای نوشتن چرخه با توجه به نظرات کارشناسان صرف شده و پایبندی به این مسیر انتخابی، عدالت محوری در انتخاب ملی پوشان را تداوم می بخشد تا ملی پوشان بر اساس یک مکانیزم انتخاب شوند.

مهربان در پایان درباره میزبانی تنکابن هم گفت: مازندران با توجه به سابقه و جایگاهی که در کشتی دارد، همواره میزبان خوبی برای مسابقات بوده است، تنکابن هم که آخرین بار سال ۷۸ میزبان جام تختی بود، امسال پس از ۲۳ سال دوباره میزبان شده است. امیدواریم با توجه به زحمات مسئولان و حمایتی که فدراسیون انجام داده است، مسابقات خوبی را از جهت برگزاری شاهد باشیم.

منبع : مهر