موضع‌گیری رسمی دولت روسیه درباره قتل «داریا دوگین»

موضع‌گیری رسمی دولت روسیه درباره قتل «داریا دوگین»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مرگ داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین، فیلسوف مشهور روسیه گفت: اگر روایت مشارکت اوکراین در این حادثه اثبات شود، پس باید از این پس درباره اجرای سیاست تروریسم دولتیِ کی‌یف صحبت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتشار متنی در تلگرام خود نوشت: اگر ردپای اوکراینی‌ها تأیید شود-که این روایت دِنیس پوشیلین، رئیسِ جمهوری خودمختار دونتسک است و باید مراجع و مقامات ذی‌صلاح آن را بررسی کنند- پس ما باید از این پس درباره اجرای سیاست تروریسم دولتی توسط رژیم کی‌یف صحبت کنیم.

دِنیس پوشیلین ساعاتی پس از حادثه مرگ داریا دوگین در تلگرام خود نوشت: تروریست‌های رژیم اوکراین سعی داشتند الکساندر دوگین را حذف کنند، اما دخترش را در ماشین منفجر کردند.

بنا بر گزارش‌ها، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌تکه شد؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

الکساندر دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است و اغلب به او «مغر رهبر روسیه» و یا «راسپوتین Rasputin» گفته می‌شود.

منبع : مهر