میزان یارانه سال آینده هنوز مشخص نیست

میزان یارانه سال آینده هنوز مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری مهر رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ امروز (سه شنبه) مصوبات کمیسیون تلفیق را در جمع خبرنگاران تشریح کرد و گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، دولت باید از طریق واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی تسویه کند.

زارع ادامه داد: نمایندگان با انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق برای مقاوم سازی، نوسازی و تجهیز مدارس و ۲ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم سازی دانشگاه‌ها موافقت کردند. همچنین ۲ هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه آب‌رسانی، گازرسانی و راه در روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تخصیص داده شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم‌های متناقضی درباره میزان یارانه نقدی سال آینده مطرح شده و چرا هنوز رقم صحیح آن اعلام نشده است؟، توضیح داد: این موضوع در تبصره ۱۴ بررسی می‌شود لذا هنوز بررسی آن آغاز نشده است. ضمن آنکه کمیسیون تلفیق بودجه تاکنون هیچ مصوبه‌ای به غیر از آنچه که در لایحه دولت درباره یارانه معیشتی و نقدی آمده، نداشته است البته شاید برخی همکاران نظرات و محاسبات شخصی خود را بیان کرده باشند اما به محض تصمیم‌گیری در این خصوص آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در رابطه با چگونگی اجرای حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: در خصوص ارز ترجیحی هنوز اقدامی صورت نگرفته است و مقرر شد یک کمیته مشترک میان دولت و مجلس برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی تشکیل شود؛ بنابراین تاکنون تصمیمی درباره این مسئله گرفته نشده است.

تکمیل می‌شود…

منبع : مهر