نبوی به مدال طلا دست یافت/ برنامه نمایندگان ایران در روز پایانی

نبوی به مدال طلا دست یافت/ برنامه نمایندگان ایران در روز پایانی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو ۲۰۲۱ با حضور ۲۶۴ هوگوپوش از ۴۱ کشور از امروز (شنبه – ۲۰ آذرماه) به میزبانی “استانبول” ترکیه آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

مهتاب نبوی نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن ۵۷- کیلوگرم (K41) بود که با برتری ۳۴ بر ۲۷ برابر حریفی از ترکیه، به مدال طلا این دوره از رقابت‌ها رسید و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

فاطمه دودانگه (وزن ۵۲- کیلوگرم / K44) دیگر نماینده پاراتکواندو ایران در بخش بانوان بود که در اولین دیدار نتیجه را به دارنده مدال برنز پارالمپیک، ۶ بر یک واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما در بخش مردان، سعید صادقیان‌پور (وزن ۶۳- کیلوگرم / K44) تنها نماینده مرد کشورمان در این روز بود که در اولین دیدار نتیجه را مقتدرانه ۲۲ بر ۴ به نفع خود به پایان رساند اما در مبارزه دوم نتیجه را به نماینده مغولستان ۲۱ بر دو واگذار کرد و علی‌رغم شایستگی از کسب مدال بازماند.

فردا (یکشنبه – ۲۱ آذرماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۶۵- و ۶۵+ کیلوگرم (K41 – K44) زنان و ۷۰-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم (K41 – K44) مردان برگزار خواهد شد که در این روز مهدی پوررهنما، علیرضا بخت، حامد حق‌شناس و رایحه شهاب نمایندگان کشورمان هستند.

پیام خانلرخانی سرمربیگری و مهدی احمدی مربیگری تیم ملی پاراتکواندو مردان را برعهده دارد؛ زنان پاراتکواندوکار کشورمان نیز با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی به مصاف رقبای خود می‌روند.

این رقابت‌ها 14G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۴۰، ۸۴ و ۵۰/۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

منبع : مهر