نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد

نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق حسینی امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه و بعد از پایان مراسم اظهار کرد: امروز در سرزمین وحی روز عید سعید قربان بود و حجاج کشورمان به ادای اعمال حج تمتع پرداختند.

وی افزود: حجاج کشورمان روز گذشته همزمان با روز عرفات و امروز مصادف با روز عید قربان دعاگوی مردم شریف ایران اسلامی بوده اند و در سایر اعمال خود نیز نایب الزیاره میلیون‌ها ایرانی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حجاج کشورمان روز گذشته در صحرای عرفات دعای عرفه را زمزمه کردند، گفت: بخشی از حجاج شامگاه گذشته وارد منا شدند و بخش اعظمی از حجاج در مشعر الحرام تا صبح بیتوته کردند و سپس عازم منا شدند که در اصل تمام حجاج کشورمان امروز صبح روز عید قربان در منا حضور یافتند.

حسینی تصریح کرد: حجاج کشورمان امروز همزمان با عید سعید قربان وارد منا شدند و عازم رمی جمرات برای رمی جمره عقبه شدند و سه عمل عبادی خود را انجام دادند.

وی افزود: رمی جمره عقبه، قربانی و سپس تقصیر یا حلق سه عملی بود که حجاج عزیز کشورمان انجام دادند و بخش عمده‌ای از مناسک حج تمتع را پشت سر گذاشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هنوز بخشی از اعمال حجاج کشورمان باقی مانده است که باید آن را انجام دهند و طی دو روز آینده نیز باید در منا حضور داشته باشند و به ادای اعمال بپردازند؛ طی دو روز آتی نیز رمی جمره انجام می‌گیرد و کار مناسک ظهر روز دوازدهم ذی الحجه خاتمه می‌یابد.

حسینی اعلام کرد: بعد از بیتوته در منا و ادای اعمال به ویژه رمی جمرات، همه حجاج کشورمان عصر روز دوازدهم از منا خارج می‌شوند و به دیگر اعمال مربوطه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بحمدالله همه حجاج کشورمان در سلامت کامل هستند و مشکل خاصی وجود ندارد و تمامی برنامه ریز ی ها بر اساس زمانبندی دقیق و دستورالعمل‌های اجرایی تدوین شده انجام می‌گیرد.

منبع : مهر