نخستین سیگنال یوفا به روسیه برای بازگشت به فوتبال اروپا

نخستین سیگنال یوفا به روسیه برای بازگشت به فوتبال اروپا

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، انزوای فوتبال روسیه از عرصه بین‌المللی شاید کوتاه‌تر از آنچه باشد که خیلی‌ها فکر می‌کردند. بازی دوستانه تیم‌ ملی فوتبال روسیه با بوسنی و هرزگوین مورد تأیید یوفا قرار گرفت و این نخستین سیگنال از سوی یوفا است که می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت فوتبال روسیه به عرصه مسابقات بین‌المللی باشد. در این صورت تیم ملی فوتبال روسیه حتی می‌تواند در مسابقات مقدماتی یورو 2024 نیز شرکت کند.

 بازی با بوسنی و هرزگوین یک اقدام موفقیت‌آمیز برای روسیه است. فوتبال روسیه در فصل بهار با شرایط بسیار سختی مواجه شد. یوفا و فیفا تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از تمامی رقابت‌های خود اخراج کردند. تیم ملی فوتبال روسیه شانس حضور در جام جهانی 2022 را به دلیل محرومیت رقابت در مرحله نهایی دیدارهای انتخابی قاره اروپا از دست داد. این در حالی بود که روسیه از شانس خوبی برای صعود برخوردار بود. شش ماه از آن دوران می‌گذرد و وضعیت هنوز تغییری نکرده است. یوفا و فیفا به صراحت اعلام کردند تصمیم ندارند که روسیه را به جمع خود بازگردانند. دادگاه بین‌المللی حکمیت  ورزش نیز فرجام‌خواهی روسیه را رد کرده است. 

در روسیه همه جام جهانی ۲۰۲۲ را فراموش کردند اما مسابقات یورو ۲۰۲۴ به زودی شروع می‌شود. در اینجا نخستین سیگنال‌ها وجود دارد که ممکن است بد نباشد. روسیه اجازه بازی با بوسنی و هرزگوین که یک تیم قدرتمند اروپایی است را پیدا کرد. حریف به شهر سن‌پترزبورگ می‌آید و بازی در پایتخت شمالی روسیه برگزار خواهد شد. بوسنی و هرزگوین ابتدا این خبر را اعلام کرد و بدون تردید بدون اجازه یوفا  نمی‌توانستند با برگزاری این بازی موافقت کنند. در بوسنی از نظر تئوری این موضوع وجود دارد که شاید بازی با روسیه در سن‌پترزبورگ منجر به محرومیت‌شان شود. با این وجود آنها اگر موافقت یوفا را نداشتند پاسخ مثبتی به درخواست روسیه نمی‌دادند. حتی اگر فدراسیون فوتبال روسیه مبلغ هنگفتی به آنها پیشنهاد می‌کرد اگر اجازه یوفا در کار نبود امکان برگزاری بازی نیز وجود نداشت. 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم