نخست وزیر استونی انفجار پل کریمه را به اوکراین تبریک گفت

نخست وزیر استونی انفجار پل کریمه را به اوکراین تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اورماس رینسالو، نخست وزیر استونی با اشاره به اینکه احتمالاً نیروهای اوکراین پشت عملیات انفجار پل «کرچ» در کریمه بودند، این اتفاق را به کی‌یف تبریک گفت!

رینسالو گفت: استونی قطعاً از این (انفجار) استقبال کرده و به نیروهای اوکراین که احتمالاً پشت این عملیات بودند، تبریک می‌گوید.

نخست وزیر استونی همچنین یادآور شد که مقامات کی‌یف از دیرباز، پل کریمه را هدفی محتمل برای حملات خود معرفی کرده بودند.

رسانه‌های روسیه امروز (شنبه) با انتشار تصاویری از وقوع انفجاری مهیب در پل شبه‌جزیره کریمه خبر دادند؛ این پل معروف به پل «کرچ»، کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.

اولِگ کریوچکوف، مشاور رئیس دولت (محلی) کریمه با بیان اینکه تلاش‌ها برای اطفای حریق در حال انجام است، گفته است که این حریق به علت آتش‌گرفتن یک تانکر حامل مواد سوختی رخ داده، ولی هنوز زود است درباره علت اصلی این آتش‌سوزی صحبت کنیم.

همزمان با وقوع این انفجار، ویدئویی مربوط به اظهارات دیمیتری مدودوف، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه به تاریخ ۱۷ جولای (۲۶ تیر)، در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مدودوف در آن با هشدار به حمله احتمالی به کریمه می‌گوید «اگر آنها (اوکراین) کریمه را هدف بگیرد، آنگاه روز قیامت برای آنها فرا خواهد رسید. بسیار سریع و سهمگین و راه فرار و مخفیگاهی وجود نخواهد داشت.»

شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین، سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی رسماَ به خاک روسیه الحاق شد. آمریکا، اوکراین و کشورهای غربی با این همه‌پرسی مخالفت و آن را «اشغال کریمه توسط روسیه» توصیف و به همین علت تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کردند.

منبع : مهر