نشست دو جانبه «باقری» و «انریکه مورا» برگزار شد

نشست دو جانبه «باقری» و «انریکه مورا» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دو جانبه «علی باقری» مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده گفتگوها در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

روز گذشته نیز دو نشست میان مذاکره‌کنندگان ایرانی و سه کشور اروپایی تشکیل شد و علی باقری رئیس هیئت مذاکره‌ کننده ایرانی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفتگوها هم با یکدیگر به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است، جلسه هیئت مذاکره‌ کننده ایران و سه کشور اروپایی تا ساعت ۱ بامداد ادامه یافت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه نهم اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت: پیش‌نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در گفتگوی تلفنی با همتای چینی درباره مذاکرات وین گفت: ایران تاکنون ابتکارات زیادی برای حل و فصل موضوعات به خرج داده و اکنون رسیدن به توافق، تصمیم سیاسی و نگاه واقع بینانه طرف‌های غربی را می‌طلبد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم امروز در توئیتی نوشت: راهبرد «مقاومت فعال»، سیاست «فشار حداکثری» ترامپ را به اعتراف دولت فعلی آمریکا با شکست روبرو کرد. مذاکرات وین اگر به توافق خوب منتهی نشود، به طور قطع در آینده نه چندان دور، دولت فعلی آمریکا نیز به دلیل عدم استفاده به موقع از فرصت دیپلماسی، احساس شکست خواهد کرد.

منبع : مهر