نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار شد

نشست سالانه مشترک آمریکا و تایوان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، ایالات متحده و تایوان دومین نشست گفتگوی مشارکت سالانه خود با موضوع رونق اقتصادی (EPPD) را در راستای بحث در خصوص طیف وسیعی از منافع دوجانبه مرتبط با حوزه‌های تجارت و انرژی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد تایوان، «وانگ می‌هوا»، که ریاست هیئت تایوانی را در این نشست مشترک بر عهده داشت، گفت که طرفین بر روی موضوعات انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین، علم و فناوری، اقتصاد دیجیتال و امنیت شبکه ۵G و همچنین فشار سیاسی و اقتصادی پکن تمرکز کردند. به گفته خبرگزاری کیودو، این دیدار مجازی پنج ساعت به طول انجامید.

وانگ به نقل از کیودو گفت: مذاکرات، راهی عالی برای همکاری دوجانبه در زمینه راهبردهای اقتصادی است.

در این دیدار طرفین متعهد به افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های دارویی، بهداشتی، انرژی‌های پاک و نیمه هادی‌ها شدند و توافق کردند که سال آینده نیز با یکدیگر دیدار کنند.

به نوشته کیودو، تایوان و ایالات متحده قصد دارند اولین نشست حضوری مشترک خود با موضوع علم و فناوری را در سال ۲۰۲۲ درتایپه برگزار کرده و همچنین چهارمین مجمع اقتصاد دیجیتال را تشکیل داده و یک کارگروه مشاوره تجاری برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی ایجاد کنند.

گفتنی است، این دیدار یک هفته پس از آن برگزار شد که «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده و شیء جین پینگ رئیس جمهور چین، طی برگزاری یک نشست مجازی برای رسیدگی به طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه و جهانی، از جمله تنش‌ها بر سر تایوان، با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع : مهر