نعمت‌پور: جام سیراکوف محک خوبی برای فرنگی‌کاران جوان است

نعمت‌پور: جام سیراکوف محک خوبی برای فرنگی‌کاران جوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، طالب نعمت‌پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان روز چهارشنبه با ۸ کشتی‌گیر برای شرکت در تورنمنت بین‌المللی زیر ۲۳ سال جام سیراکوف عازم بلغارستان می‌شود. این رقابت‌ها به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و ملی پوشان فرنگی که در جام تختی صاحب عنوان شده‌اند و در تمرینات تیم ملی بزرگسالان هم حضور دارند، با صلاحدید کادر فنی در این تورنمنت محک می‌خورند.

وی افزود: حضور در جام سیراکوف محک خیلی خوبی برای کشتی گیران جوان خواهد بود که بتوانند تجربه کسب کنند تا برای آینده کشتی فرنگی پشتوانه سازی شود و کشتی‌گیران خوبی را در اختیار داشته باشیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه درباره تعویق بازی‌های آسیایی هم اظهار داشت: پیش از تعویق بازی‌های هانگژو، فاصله زمانی کوتاه بازی‌های آسیایی و جهانی، دشواری‌های خودش را داشت و باعث شده بود تا در این زمینه دغدغه‌هایی به وجود بیاید. با تعویق بازی‌های آسیایی اما تمام تمرکز ما روی موفقیت و حضور قدرتمند در مسابقات صربستان خواهد بود.

نعمت‌پور درباره نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیا اظهار داشت: در مغولستان با کسب ۴ طلا از نظر مرغوبیت مدال رده بالاتری داشتیم اما با این حال نتیجه کسب شده در آسیا راضی کننده بود. نقطه عطف مسابقات آسیایی مغولستان اعزام نفرات اول جام تختی بود که باعث دلگرمی و دلخوشی این کشتی گیران جوان شد و سبب شد آنها با یک انرژی و انگیزه مضاعفی در آینده کشتی بگیرند.

وی با بیان اینکه کشتی فرنگی ایران آن قدر بزرگ شده که باید نگاه تورنمنت محور به قهرمانی آسیا داشته باشد، افزود: کشتی فرنگی ما در سطح جهان شناخته شده و قدرتمند است و با توجه به پشتوانه‌هایی قوی که در اختیار دارد، نباید در مسابقات آسیا از تمام ظرفیت استفاده کند.

نعمت پور در پایان خاطر نشان کرد: اعزام یک تیم جوان و کم تجربه به مسابقات مغولستان هم در این راستا بود که سبب شد هم جوانان کسب تجربه کنند و هم انتظارت کادر فنی را برآورده شود.

منبع : مهر