نفتالی بنت: ایران می خواهد بر خاورمیانه مسلط شود!

نفتالی بنت: ایران می خواهد بر خاورمیانه مسلط شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد ایران قصد دارد با استفاده از تسلیحات هسته ای بر خاورمیانه «تسلط» یابد.

بنت در ادامه ادعا کرد: هدف بزرگ ایران برای هرکسی که می خواهد چشمان خود را باز کند کاملاً آشکار است. ایران به دنبال تسلط بر منطقه است و به دنبال دستیابی به این هدف تحت لوای هسته ای است.

وی در لفاظی خود در زمینه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد: طی چند سال گذشته، ایران یک پیشرفت بزرگ در تحقیق و توسعه هسته ای، ظرفیت تولید و غنی سازی آن داشته است. برنامه تسلیحات هسته ای ایران در نقطه بحرانی قرار دارد. ایران از همه خطوط قرمز رد شده است، بازرسی ها نادیده گرفته شده اند، نادرست بودن همه افکار مثبت در این زمینه ثابت شده است. ایران در حال حاضر توافقنامه های حفاظتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را نقض می کند و بابتش بازخواست نمی شود. آنها بازرسان را آزار می دهند و تحقیقاتشان را خراب می کنند و بابتش بازخواست نمی شوند. آنها اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد غنی سازی می کنند که تنها یک قدم کمتر از درجه مواد لازم برای ساخت سلاح است و بابتش بازخواست نمی شوند.

وی با ادعای اینکه برنامه هسته ای ایران در یک لحظه مهم قرار گرفته است ، ادعا کرد که «تحمل» این رژیم به پایان رسیده است.

بنت مدعی شد:کلمات مانع چرخش سانتریفیوژها نمی شوند.

یاوه گویی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که ایران ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود، از جامعه بین المللی خواسته است تا رژیم صهیونیستی را به عنوان تنها دارنده کلاهک های هسته ای و عدم عضویت در پیمان منع اشاعه هسته ای، تحت فشار قرار دهد.

منبع : مهر