نقاشی سبز کم رَنگ شاخص کل در محدوده صفر تابلو

نقاشی سبز کم رَنگ شاخص کل در محدوده صفر تابلو

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۳۳۸و احدی به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۷۳۷ واحدی عدد ۴۱۹ هزار و ۲۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۵۵۹و احد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۳ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۴۶۷ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۹۱۸ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۴ میلیارد و ۷۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۳۹ هزار و ۱۱۴ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۲ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۴۳و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “شپنا” با ۵۲۶ واحد، “فارس” با ۳۶۹ واحد و “شتران” با ۲۹۹ افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “حکشتی” با ۵۳۷ واحد، “فملی” با ۱۰۰ واحد و “کچاد” با ۸۹ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران امروز به لطف صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار و همچنین چند حقوقی دیگر در سهم‌های شاخص ساز شاهد تقویت نماگرهای بورسی در بازاری ناپایدار و کم حجم بود. بازاری که اگرچه شاخص کل آن نقش سبز کم رنگی را به خود گرفته اما تداوم درجا زدن قیمت سهام و غلبه فروشنده‌ها در کلیت معاملات بازار منجر به درجا زدن شاخص کل هم وزن شده است. با این همه حقوقی‌ها همچنان سهامداری را ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که بازار از کمبود نقدینگی در بازار رنج می‌برد و سیاست‌های اقتصادی کلان کشور می‌تواند محرک روند بازار در جلب سرمایه گذاران به سمت بازار سهام شود.

منبع : مهر