نقشه یک‌دست کرونایی استان سمنان برهم خورد/ مهدی‌شهر در وضعیت زرد

نقشه یک‌دست کرونایی استان سمنان برهم خورد/ مهدی‌شهر در وضعیت زرد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اطلاعات و داده‌های ستاد مقابله با کرونا مطابق با اطلاعات و داده‌های آماری از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شهرستان مهدی شهر در وضعیت کرونایی زرد یا همان هشدار جدی قرار گرفت.

این در حالی است که سه هفته‌ای نقشه کرونایی استان سمنان کاملاً به رنگ آبی درآمده بود و این تغییر وضعیت باعث برهم خوردن شرایط تثبیت شده کرونایی در دیار قومس شد.

هشدار زرد ناشی از افزایش تعداد مراجعان با علائم حاد تنفسی و کرونا در شهرستان مهدی شهر است و این هشدار را به دیگر شهرستان‌های استان سمنان نیز می‌دهد که با اندکی تعلل یک بار دیگر، نقشه وضعیت کرونای استان دستخوش تغییر خواهد شد.

هفت شهرستان دیگر استان سمنان شامل میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، آرادان، گرمسار و سرخه در وضعیت آبی یا همان شرایط تثبیت شده قرار دارند.

کارشناسان نگران بازگشت دوباره پیک کرونا به استان سمنان هستند و اعتقاد دارند که کرونا به اتمام نرسیده است لذا استفاده از ماسک دوری از تجمعات و همچنین حضور در امکانی که دارای تهویه هستند در کنار شست و شوی دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه، از توصیه‌های کارشناسان بهداشتی است.

به گفته وزارت بهداشت تعداد شهرهای با وضعیت زرد به ۷۶ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۳۶۹ شهر افزایش یافته است.