نقش جنایتکارانه لندن در تشدید مشکلات مردم یمن

نقش جنایتکارانه لندن در تشدید مشکلات مردم یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اصرار انگلیس در تشدید رنج مردم یمن و مانع تراشی لندن در مسیر صلح را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات سفیر انگلیس به طور علنی نقش جنایتکارانه لندن در افزایش مشکلات مردم یمن را نشان می دهد.این موضع گیری نشان می دهد که لندن پشت جنگ اقتصادی علیه یمن از جمله سیاست محاصره و گرسنه کردن مردم این کشور قرار دارد، انگلیس روزانه به مشکلات مردم یمن می افزاید و با تمام وقاحت در سنگر فاسدان، سارقان و تروریست ها ایستاده است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود آورده است: انگلیس با این رفتار جنایتکارانه خود، لکه ننگی برای مردم خود به بار می آورد و از طریق سفیر خود به دست داشتن در جنایت های جنگی علیه بشریت در یمن اعتراف می کند. جنایت های انگلیس این حق را به مردم یمن می دهد تا از طریق تمام ابزارهای قانونی و مشروع، دولت انگلیس را محاکمه و مجازات کند. مسئولیت تمام اقدامات جنایتکارانه در یمن برعهده آمریکا و انگلیس است و این کشور به دنبال سنگ اندازی بر سر راه صلح در یمن و از سرگیری عملیات نظامی در این کشور است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در این بیانیه همچنین نسبت به تداوم اقدامات تنش زا هشدار داده و خواستار بی توجهی به اظهارات انگلیس و آمریکا شده است.

صنعا، همچنین از سازمان ملل و تمام آزادگان جهان خواست که دخالت های آشکار انگلیس در امور داخلی یمن را که در راستای ضربه زدن به صلح در این کشور است، محکوم کنند و همچنین ارزیابی عادلانه و منصفانه ای از اوضاع اقتصادی یمن داشته باشند تا به مشکلات انسانی مردم آن پایان داده شود.

لازم به ذکر است که جیمز کاریوکی دیپلمات دولت انگلیس در سازمان ملل مدعی شده بود: ممانعت حوثی ها (انصارالله) از صادرات نفت، دولت یمن را با تنگنای اقتصادی وخیم مواجه کرده است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که تمام اقدامات را برای کاهش این تأثیر و حمایت از دولت یمن در این زمان حساس انجام دهد.