نماد باشگاه پرسپولیس در بورس با سوددهی باز شد + ارزش هر سهم

نماد باشگاه پرسپولیس در بورس با سوددهی باز شد + ارزش هر سهم

به گزارش خبرنگار مهر، نماد باشگاه پرسپولیس صبح امروز بازگشایی و هر سهم به ارزش ۳۴۵ تومان کشف قیمت شد. ۵۸ میلیون و ۸۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان در معاملات امروز از این نماد خرید و فروش شد.

علی قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در همین باره اظهار داشت: فرابورس نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بازگشایی کرد که استقلال چند هفته قبل و پرسپولیس امروز نمادشان در بازار سرمایه افتتاح شد که بازگشایی نماد پرسپولیس با سوددهی بود.

وی افزود: این روش فرایند جدیدی است که نماد شفافیت بوده ولی در سامانه کدال مجموع ارقام قرارداد بازیکنان و کادر فنی اعم از ریالی و رازی، ریسک فصل و ابطال قراردادها ثبت شده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه فعلاً با مجموع رقم قراردادها شفاف سازی را آغاز کرده‌ایم، گفت: قرار است باشگاههای لیگ برتری فوتبال وابسته به شرکت‌های صنعتی بورسی نیز مجموع ارقام قرارداد بازیکنان و کادر فنی را در سامانه کدال منتشر کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک نسخه از قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌ها شامل استقلال، پرسپولیس و باشگاههای وابسته به شرکت‌های صنعتی به سازمان بورس و یک نسخه به سازمان خصوصی سازی ارسال می‌شود بیان کرد: بر اساس دستورالعمل «افشا»، در خصوص افشای اسناد تجاری اگر سبب رقابت ناسالم بشود، سازمان بورس تصمیم می‌گیرد. لذا سازمان بورس به این نتیجه رسید که انتشار مجموع ارقام قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاههای لیگ برتری کافی است.

هفته آینده رقم قراردادهای بازیکنان سایر باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال منتشر می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره باشگاههای لیگ برتری دیگر که قرار است قرارداد بازیکنان در سامانه کدال را منتشر کنند، گفت: ۷ شرکت بورسی بالادستی ۸ تیم لیگ برتری شامل گل گهر، مس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، فولاد خوزستان، مس کرمان و … به زودی مجموع دریافتی بازیکنان و کادر فنی باشگاههای فوتبال زیرمجموعه خود را هفته آینده منتشر خواهند کرد.

به گفته قربان زاده رقابت ناعادلانه‌ای است که استقلال و پرسپولیس جزئی‌ترین اسناد و اطلاعات مالی خود را منتشر کنند ولی سایر باشگاه‌ها این کار را انجام ندهند. حال آنکه بیشتر این باشگاه‌ها ذیل شرکت‌های بورسی هستند و باید اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه خود را منتشر کنند ولی این اتفاق رخ نداده است.

وی تاکید کرد: این پروسه آغاز شده و جعبه سیاه انضباط مالی باشگاههای فوتبال در حال بازخوانی است و از مجموع قرارداد شروع کردیم و به زودی وارد جزئی‌ترین ارقام قراردادها می‌شویم.

منبع : مهر