نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به جام تختی

نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به جام تختی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی به عنوان سومین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی طی روزهای ۳ تا ۶ اسفند ماه در اهواز برگزار می‌شود و این در حالیست که نخستین اردوی شاگردان محمد بنا بعد از رقابت‌های جهانی نروژ با توجه به نتایج جام تختی آغاز خواهد شد. ضمن اینکه گفته می‌شود احتمالاً نخستین اردوی فرنگی‌کاران بصورت مشترک با تیم کشتی فرنگی جوانان برپا خواهد شد.

همچنین با توجه به رویدادهای مهم بین المللی پیش رو از جمله مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با جدیت بدنبال آن است تا تمامی نفرات شایسته و واجد شرایط تیم ملی را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

در همین راستا می‌توان به اظهارات بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز اشاره کرد که معتقد است: «رقابت‌های جام تختی با حضور نفرات تیم‌های ملی جوانان، امید، ارتش‌های جهان و همچنین نفراتی دارای سهمیه این جام و مدعیانی که در مسابقات جهانی نروژ به مدال نرسیدند برگزار می‌شود. مطمئناً جام تختی برای شناخت برترین‌های نفرات و دعوت آنها به اردو از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل غایبان جام تختی شانسی برای رسیدن به تیم ملی نخواهند داشت.»

 نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به جام تختی

طبق نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی تمام پتانسیل و مدعیان اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ که نتوانستند در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ مدال بگیرند در جام تختی به میدان می‌روند و بدین ترتیب هیچ مدعی بیرون نخواهد ماند. ضمناً به دلیل فاصله نزدیک مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی باید در نهایت ۲ ملی‌پوش در هر وزن انتخاب شوند.

به هر حال کشتی ایران سال پرترافیکی را پیش روی دارد و به همین جهت کادر فنی باید از تمام ظرفیت کشتی فرنگی ایران استفاده کند. ظرفیت‌هایی که می‌بایست به درستی دستچین و مهیا شوند تا در مسابقات آسیایی و جهانی و همچنین دو میدان مهم بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی به مصاف حریفان بروند.

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار است نخستین اردوی این تیم از روز ۱۵ اسفندماه آغاز شود که با نظر محمد بنا سرمربی تیم ملی با توجه به رویدادهای پیش رو، تمامی نفرات شایسته به اردوی دعوت خواهند شوند.

منبع : مهر