هادی رضایی: تیم ملی والیبال نشسته به دنبال دیدار با مصر است

هادی رضایی: تیم ملی والیبال نشسته به دنبال دیدار با مصر است

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پیگیری اردوهای آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در مسابقات قهرمانین جهان توضیح داد و گفت: از روز چهارشنبه مرحله چهارم اردوی آماده سازی تیم ملی در اردبیل آغاز می شود. از ترکیب اردونشینان حاضر در اردوی قبل یک نفر کنار گذاشته شد و ۱۶ نفر دیگر به این اردو دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه تا زمان حضور در مسابقات قهرمانی جهان که ماه نوامبر به میزبانی بوسنی هرزگوین برگزار می شود، برگزاری حداقل یک مرحله اردو در هر ماه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اردوی ماه آینده به نتیجه تصمیم گیری در مورد دعوت نامه هایی که دریافت کرده ایم، بستگی دارد. دو دعوت نامه از ترکیه و آلمان داریم، ترک ها ما را به اردوی مشترک و حضور در تورنمنت چهارجانبه دعوت کرده اند و آلمانی ها خواستار میزبانی از ملی پوشان ایران و انجام چند دیدار تدارکاتی با آنها شده اند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تصریح کرد: پیش از این دعوت از آلمان و انجام چند دیدار با این تیم در تهران را در برنامه داشتم. اگر به دعوت نامه ترکیه پاسخ مثبت داده شود و تیم ملی والیبال نشسته راهی این کشور شود، حتما با آلمانی ها مذاکره خواهیم کرد تا به جای سفر ما، آنها به ایران سفر داشته باشند. این موضوع در نهایت به موضوع دعوتنامه ترکیه بستگی خواهد داشت.

رضایی با اشاره به حضور تیم های عراق و مصر در تورنمنت پیش بینی شده از سوی ترک ها، تصریح کرد: روسیه، برزیل، بوسنی و مصر چهار تیم برتر جهان هستند. در این بین روسیه از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک و سازمان جهانی والیبال نشسته تحریم است، با برزیل به خاطر فاصله زیاد امکان بازی وجود ندارد. بوسنی هم که میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و قاعدتا نمی توان روی این تیم و انجام دیدار تدارکاتی با آن حساب کرد. فقط مصر باقی می ماند که دیدار با آن اهمیت زیادی برای مان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از این حیث تورنمنت ترکیه وحضور در آن اهمیت زیادی برای مان دارد چون در این صورت دیدار با مصر که به دنبال آن هستیم برای مان امکان پذیر می شود و این موضوع در آماده سازی بهتر ملی پوشان بسیار کمک حال خواهد بود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: در هر صورت انجام دیدارهای تدارکاتی اینچنینی تا پیش از مسابقات قهرمانی جهان برای این تیم از واجبات است به خصوص که این دوره مسابقات جهانی، انتخابی پارالمپیک هم است و دو تیم برتر آن اولین سهمیه های بازی های ۲۰۲۴ پاریس را به دست می آورند.

رضایی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ (هلند) با قهرمان کردن تیم ملی والیبال نشسته سهمیه بازی های ۲۰۲۰ توکیو را برای این تیم به دست آورد، گفت: ما قهرمانی پارالمپیک توکیو را هم در اختیار داریم اما این به منزله دست کم گرفتن مسابقات جهانی پیش رو نیست به خصوص که بوسنی هرزگوین میزبان آن است. تیم ملی والیبال نشسته این کشور اخیرا موفق به شکست روسیه شد در حالیکه روسیه در فینال پارالمپیک توکیو مغلوب ایران شده بود. در هر صورت بوسنی رقیب جدی برای ایران در مسابقات جهانی است و این می طلبد با آمادگی بیشتر در این رقابت ها شرکت داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته همچنین با بیان اینکه روسیه در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان غایب است، خاطرنشان کرد: ۱۲ تیم در مسابقات شرکت دارند اما هنوز فهرست نهایی تیم های شرکت کننده و اینکه چه تیمی جایگزین روسیه می شود، مشخص نشده است. سازمان جهانی والیبال نشسته حتی زمان دقیق مسابقات را هم تعیین نکرده و فقط اینگونه اعلام کرده که مسابقات ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

منبع : مهر