هدف ما کسب بهترین نتیجه است/ ‏به‬ جوانان با آتیه ایمان داریم

هدف ما کسب بهترین نتیجه است/ ‏به‬ جوانان با آتیه ایمان داریم

بیژن مقانلو با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: برنامه تمرینی که قبل از شروع، طراحی کرده بودیم اجرا و به اهداف خود رسیدیم. از آنچه در اختیار داشتیم حداکثر استفاده را بردیم. از چهارم اردیبهشت ماه وارد اردو شده و نفرات تیم بعد از ۴۱ روز تمرین راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند. زمان مهمی را برای آماده سازی در سال گذشته از دست دادیم، ولی این تیم با توجه زحمتی که کشیده تا حدودی گپ تمرینی را جبران کرده و به استانداردهای مورد نظر ما در این مرحله رسیده است.

سرمربی تیم ملی افزود: دوره‌های قبل تیم ملی ایران نفرات برتر جام ریاست فدراسیون جهانی را نیز همراه داشت، سال گذشته در بیروت تیم ملی را ۱۲ تکواندوکار تشکیل می‌دادند. ولی الان با توجه به اینکه نفرات جام ریاست فدراسیون جهانی حضور ندارند با شش نفر اعزام می‌شویم. یزدانی هم که یکی از نفرات اصلی ما بود، به دلیل مشکل خروج از کشور نتوانست تیم را همراهی کند و امیر محمد بخشی جایگزین شد. امیدوارم این جوان از فرصتی که در اختیارش قرار گرفت، نهایت استفاده را کند.

مقانلو با بیان اینکه رنکینگ جهانی موضوع اصلی است، اظهار داشت: مهمترین اصل ما این است که بتوانیم جوانان خود را به رنکینگ ۳۲ المپیکی رسانده و بعد از آن در گرندپری ها شرکت کنیم. چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. گرندپری ها ۶۰ امتیاز و فینال گرندپری هم ۱۰۰ امتیاز دارد که برای ما فوق العاده ارزشمند است. چشم انداز ما این است که تعداد نفرات خود در رنکینگ المپیکی را افزایش دهیم که بتوانیم به عنوان یک مدعی در گرندپری ها شرکت کنیم. کار راحتی نیست، ولی شدنی است.

وی در خصوص ترکیب جوان تیم هم گفت: بیشتر نفرات تیم جوانانی هستند که اولین حضور خود در میدان آسیایی را تجربه می‌کنند. یک مربی برای رسیدن به موفقیت باید قدرت ریسک داشته باشد. اما این ریسک باید هوشمندانه باشد. امیدوارم جوانانی که در این دوره فرصت مبارزه در میدان آسیایی را پیدا کرده اند، قدر این فرصت را بدانند. اعضای تیم خیلی زحمت کشیده و سختی‌های زیادی را تحمل کردند. این نفرات پتانسیل بالایی برای کسب موفقیت دارند و ان شاالله مزد زحمات خود را با کسب مدال بگیرند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: نکته مهم این رقابتها تغییر قوانین است. اعضای تیم آگاهی لازم را به این قوانین پیدا و طبق آن تمرین کرده اند. اما تجربه برون مرزی نداشته اند. فیلم‌هایی از مسابقات مختلف به دست ما رسیده و آنالیز کرده ایم. اعتقاد دارم، قانون مانع نیست، اگر خوب درک شود، می‌توان بهترین بهره را از آن برد.

مقانلو در پایان گفت: هیچ زمانی، هیچ قولی برای کسب مدال یا عنوان در مسابقات نداده ام، ولی برای رسیدن به موفقیت خیلی تلاش کرده ایم. تیم جوان، اما خوب و با انگیزه‌ای داریم که برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش می‌کند. ممکن است هر اتفاقی در این زمان بیفتد، شاید شاهد معجزه باشیم، ولی باید مد نظر قرار داد که ما تسریع کننده در زمان رشد این تکواندوکاران هستیم. امیدواریم آنچه مد نظر خانواده تکواندوست، در این فرصت کوتاه تمرینی و نداشتن تورنمنت تدارکاتی دست پیدا کنیم.

منبع : مهر