هدف مسکو خلع سلاح اوکراین است/جنگ جهانی سوم ویران‌کننده خواهد بود

هدف مسکو خلع سلاح اوکراین است/جنگ جهانی سوم ویران‌کننده خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد که کشورش اجازه نمی‌دهد در اوکراین سلاح‌های تهاجمی وجود داشته باشد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد. طبیعتاً این تسلیحات، امنیت ملی روسیه را با مخاطره مواجه می‌سازد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: هدف اصلی و اساسی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خلع سلاح این کشور است. آمریکا و غرب تلاش می‌کنند ما را منزوی سازند؛ این درحالی است که مسکو دوستان زیادی دارد و منزوی نمی‌شود.

لاوروف در ادامه یادآور شد: ما آماده آغاز دور دوم گفتگوها با طرف اوکراینی هستیم. با این حال، اوکراینی‌ها با با تحریک ایالات متحده آمریکا، برای حضور در مذاکرات تعلل می‌کنند. کریمه جزئی از خاک روسیه است و نمی‌توان پیرامون آن مذاکره‌ای انجام داد. این ملت اوکراین است که انتخاب می‌کند چه کسی بر قدرت حاکم باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه، گفت: پیش بینی می‌کردیم که توسط آمریکا و غرب تحت تحریم قرار بگیریم اما فکر نمی‌کردیم که این تحریم‌ها، حوزه‌های دیگر نظیر حوزه ورزش را نیز شامل شود.

لاوروف افزود: بایدن پیشتر گفته بود که جایگزین تحریم‌های ضد روسی، جنگ جهانی سوم است. اکنون باید بگویم واقعیت این است که جنگ جهانی سوم، هسته‌ای و ویران کننده خواهد بود.

منبع : مهر