هشتمین کارگروه ویژه کودکان کار و خیابان برگزار شد

هشتمین کارگروه ویژه کودکان کار و خیابان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین کارگروه ویژه کودکان کار و خیابان صبح یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای مختلف این کارگروه از نهادهای مرتبط در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در تشریح طرح مربوط به کودکان کار و خیابان؛ بررسی هزینه‌ها، چالش‌ها و چگونگی اجرای طرح را مطرح کرد.

در ادامه این جلسه محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با توضیح شباهت‌ها و تفاوت‌های اقدام در دو موضوع کودکان کار و معتادان متجاهر، توجه ویژه به خانواده کودکان کار و اتباع را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح تاکید و بررسی سطوح مختلف در اجرای طرح مربوط به کودکان کار و خیابان را تشریح کرد و از آمادگی برای اجرای این طرح خبر داد.

علیرضا زاکانی در پایان جلسه کارگروه ویژه کودکان کار و خیابان ضمن تاکید بر لزوم تهیه طرح جامع و شناسایی موضوع، تنظیم قاعده برخورد با سر شبکه‌ها، توجه ویژه به خانواده‌های کودکان و تذکر به خانواده‌ها، ضرورت آموزش کودکان، تهیه بسته تبلیغی، آماده سازی فضای عمومی برای اجرای طرح و تکمیل طرح ارائه شده در جلسه را از نکات حائز اهمیت در این موضوع برشمرد.

منبع : مهر