همایش گام دوم انقلاب با محوریت مکتب شهید سلیمانی برگزار می‌شود

همایش گام دوم انقلاب با محوریت مکتب شهید سلیمانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) صبح امروز در نشست خبری سومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: از همایش دوم که یک سال می‌گذرد، ۱۰۶ نشست تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برگزار کردیم و طی آن ۲۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش راه یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در مدت یادشده پنج همایش بین‌المللی نیز با دریافت ۲۷ مقاله داشتیم که در روز همایش مقاله‌های برتر با حضور یکی از سران قوا ارائه می‌شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: برای برگزاری این همایش دو هدف را مد نظر قرار دادیم؛ اولین موضوع این است که ما سند راهبردی را بعد از قانون اساسی، دومین سند برتر کشور می‌دانیم؛ به همین جهت برای این سند راهبردی، باید سعی و تلاش همه جامعه نخبگانی و گفتمان عالی جبهه مقاومت، در جهت تبیین این سند باشد.

سردار حسنی آهنگر اضافه کرد: این سند باید به برنامه‌های راهبردی و اجرایی کشور تبدیل شود و می‌تواند در هفتمین برنامه پنج ساله، تحقق این بیانیه لحاظ شود.

وی ادامه داد: بر این اساس برای رسیدن به این دو هدف بیانیه باید تسریع و شتاب‌بخشی به حرکت عمومی جامعه یعنی مشارکت و حضور مردم، محقق شود؛ زیرا هرگاه از حضور مردم در حوادث و رویدادهای مختلف انقلاب مانند دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌های داخلی و نیز در زمان حوادث طبیعی استفاده کردیم، موفق شدیم در این وقایع به خوبی عمل کنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: بر این اساس در همایش اول به موضوع حل نظام مسایل اساسی کشور پرداختیم و در همایش دوم چون در کشور نیاز به مدیران جهادی داریم، تلاش کردیم تا مکتب شهید سلیمانی را تعریف و معرفی کنیم؛ در همایش سوم نیز برای تسریع در حرکت عمومی جامعه، مجدداً مکتب شهید سلیمانی را الگوی جریان‌ساز و ملاک قرار دادیم.

بنابراین گزارش، مجموعه مقالات ارائه شده به دوره‌های اول و دوم این همایش را می‌توانید در لینک‌های ذیل دریافت کنید.

منبع : مهر