هوادار تهران خوب دفاع وحمله می‌کند/بازیکن داخلی در حد فولاد نیست

هوادار تهران خوب دفاع وحمله می‌کند/بازیکن داخلی در حد فولاد نیست

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری پیش از بازی با تیم فوتبال هوادار تهران گفت: چون امروز اولین کنفرانس من است دوست دارم از هواداران بخواهم که برای حمایت از تیم و نتیجه گرفتن تیم همه با هم، هم قسم و متحد شویم که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و مثل گذشته کنار هم و با هم باشیم.

سرمربی فولاد با اشاره به مصدوم‌های این تیم برای دیدار فردا بیان کرد: مصدوم‌هایی که از قبل داشتیم شرایط ایده آلی ندارند و مقداری کوتاهی هم در مورد بازیکنان صورت گرفته و کادر پزشکی ما باید بهتر عمل می‌کردند و مصدوم‌های ما هنوز شرایط ایده آل برای مسابقه ندارند که بخواهیم فردا از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بازی‌های تیم هوادار تهران را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم تیم با کیفیتی هستند به خصوص بازی با سپاهان که موقعیتی به تیم حریف نداده‌اند؛ آنها با پنج دفاع واقعاً خوب دفاع می‌کنند و تیمی هستند که سعی می‌کنند از تک موقعیت‌ها و ضد حمله‌ها استفاده کنند.

سرمربی تیم فولاد خوزستان اظهار کرد: شرایط دفاعی تیمشان فوق العاده سخت گیر هستند و خوب کار می‌کنند و در ضد حمله هم خطرناک هستند؛ من بازی‌هایشان را آنالیز کردیم و شناخت کافی از تیمشان داریم و امیدوارم فردا بازیکنان بهترین عملکردشان را داشته باشند و بتوانیم به موفقیت برسیم.

نکونام درباره جذب گلر خارجی توضیح داد: من روزی که آمدم یک روز مانده بود تا نقل و انتقالات به پایان برسد و آن روز هم از صبح تا شب به همراه گرشاسبی نشسته بودیم که گلر تیم ملی سوریه هم به من پیشنهاد شد ولی من به احسان مرادیان اعتماد کامل دارم.

وی افزود: مرادیان سال گذشته در جام حذفی برای ما بازی کرد و تا فینال نیز کنار هم بودیم و با هم کار کردیم و شناخت کامل از هم داریم. به نظر من احسان مرادیان کاملاً گلر آماده و خوبی است و نیاز نداریم بخواهیم پول بیهوده‌ای برای گرفتن بازیکنی که بهتر از او را داریم خرج کنیم. گلر تیم ملی سوریه گلر با کیفیت و خوبی است ولی ما با کیفیت تر و بهتر از او را داریم و صلاح بود سهمیه خالی خود را نگه داریم که انشاالله در نیم فصل چند خرید خوب داشته باشیم.

نکونام ادامه داد: بازیکن داخلی که بتواند در حد نام فولاد باشد واقعاً نیست. فولاد باید بازیکنانی جذب کند که یا آینده درخشانی داشته باشند یا بازیکنانی باشند که در حد نام فولاد باشند.

وی گفت: من همیشه گفتم ثبات مدیریتی به تیم‌های فوتبال خیلی کمک می‌کند. اینکه ما ثبات مدیریتی نداریم قطعاً ثبات مربی و بازیکن هم زیر سوال می‌رود. اکنون همه قراردادها یک ساله شده و برای همین موضوع است. بازیکن نمی‌داند سال بعد مربی کیست و مدیر کیست و در باشگاه چه اتفاقی می‌افتد. این ثبات خیلی کمک می‌کند هم به من و هم به مدیرعامل و هم به بازیکن و این چیزی است که ما در فوتبال کم داریم و مختص به هیچ باشگاهی نیست و ما در فوتبال این را کم داریم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره مشکلات خط دفاعی فولاد و برنامه اش برای بهبود این ضعف اظهار کرد: قطعاً آنالیز کاملی از نقاط قوت و ضعف تیم پارسال خودمان داشتیم و اتفاقاتی که در چند بازی افتاده، نقاط قوت و ضعف را بررسی کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: اینکه بگوییم نقطه ضعف ما دفاع است این‌طور نیست. نقطه ضعف ما دفاع تیمی ماست. تیم باید یاد بگیرد با هم دفاع و با هم حمله کند، اینکه بگوییم یک دفاع یا خط دفاعی با دروازه بان اشتباه کرده که گل خوردیم این‌طور نیست. وقتی یک تیم گل می‌خورد کل مجموعه اشتباه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت پاداش قهرمانی جام حذفی بازیکنان فولاد بیان کرد: هر تیم و هر باشگاه به خصوص باشگاه‌هایی که قهرمان می‌شوند، پاداشی برای همه در نظر می‌گیرند؛ باشگاه فولاد باشگاه بزرگی است و هیچ وقت طلبکار و شاکی ندارد و هیچ وقت حق کسی را ناحق نمی‌کند.

منبع : مهر