والیبال جوانان دختر آسیا| تیم ایران در جایگاه ششم ایستاد

والیبال جوانان دختر آسیا| تیم ایران در جایگاه ششم ایستاد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 20 سال آسیا که از 13 تیر به میزبانی قزاقستان در شهر نور سلطان آغاز شده است، امروز (دوشنبه 20 تیر) به پایان می‌رسد.

تیم والیبال جوانان دختر ایران در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها، 3 بر یک مغلوب چین‌تایپه شد تا به رتبه ششمی این رقابت‌ها اکتفا کند. شاگردان پدیده بلوری‌زاده در ست سوم 25 بر 22 به پیروزی رسیدند اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 11 نتیجه را به حریف خود واگذار کردند.

تیم والیبال جوانان دختر ایران در مرحله گروهی این مسابقات با پیروزی برابر قزاقستان و شکست برابر تایلند و کره‌جنوبی از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا بازماند و در ادامه برابر هند به برتری رسید و با شکست برابر چین‌تایپه و کسب رتبه ششمی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

تیم جوانان دختر ایران پیش از این در پنج دوره این رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده بود که رتبه هشتمی سال‌های 2012 و 2018 بهترین جایگاه کسب شده والیبال زنان ایران در این رقابت‌ها بود و امسال با دو پله صعود در جایگاه ششم آسیا قرار گرفت. ملی پوشان ایران در سال‌های 2010 و 2016 با کسب رتبه نهمی حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. در سال 2014 نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند. این رقابت‌ها در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم