واکسن نزده‌ها در استان سمنان رصد شوند/ نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی

واکسن نزده‌ها در استان سمنان رصد شوند/ نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن بیان اینکه اطلاع رسانی و تقویت آن برای آگاهی مردم دارای اهمیت است، بیان کرد: فضای تبلیغی ما نیز در زمینه تبلیغات محیطی و رسانه‌ای و دستگاه‌های اجرایی رو به کاهش گذاشته و دیگر شدت و حدت سال گذشته را ندارد.

وی با اشاره به اینکه سر درب ادارات باید فضایی را برای شعارها و پیام‌های کرونا و رعایت پروتکل‌ها و دعوت به واکسن ایجاد کنند، افزود: انتظار داریم که رسانه‌ها پیشگام حوزه پیام رسانی و اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا باشند از سوی دیگر باید تاکید کرد که نباید به همین تبلیغات بسنده کرد بلکه باید از چهره‌ها، روحانیان، افراد شاخص در جامعه و… بخواهیم که مردم را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دعوت کنند.

سخنگوی ستاد کرونای استان سمنان با بیان اینکه درصدهای اعلام شده برای واکسیناسیون زیبنده مردم استان نیست، ابراز کرد: همه ما می‌دانیم که هر دارویی عوارضی داشته و یک شرایطی را دارد اما اگر بخواهیم اگر فایده را بسنجیم خواهیم دید که واکسیناسیون تا جد بسیار زیادی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند لیکن باید به سمت اقناع سازی برویم که در این راه چهره‌های شاخص و علما و روحانیان نقش مهمی دارند.

خجسته پور با بیان اینکه تاکنون در استان مقوله آگاهی و اطلاع رسانی درباره واکسیناسیون بود اما از این به بعد باید وارد فاز شناسایی افرادی که واکسن نزده‌اند شویم، گفت: باید رؤسای ادارات در واقع زیرمجموعه‌های خودشان را پایش و کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند را یکی یکی اقناع کند و دلیل عدم دریافت واکسن را از آنها بخواهند اگر واقعاً نیاز به مشاوره دارند از علوم پزشکی بخواهند که مشاوره بدهند از سوی دیگر آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان نیز می‌تواند چنین کاری را صورت دهد و به همین ترتیب می‌توان گروه‌ها را شناسایی و رصد کرد.

وی با بیان اینکه شیوه جدید می‌تواند میزان آمار کسانی که واکسن زدند را به سمت ایده آل نزدیک‌تر سازد، گفت: قطعاً زمانی که رنگ بندی شهرستان و منطقه‌ای تغییر می‌کند نشان از وقوع یک کانون شیوع در آن منطقه دارد لذا در کنار آگاهی بخشی به جامعه و واکسیناسیون می‌بایست کانون‌های شیوع را نیز شناسایی کرد مثلاً در روستایی مراسمی برگزار شده و یکباره همه روستا به کانون شیوع بیماری بدل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری است، بیان کرد: کسانی که کار خیر داشته و یا مصیبتی را دارند نباید از اماکن سرپوشیده استفاده کنند از سوی دیگر باید زمان را به حداقل برسانند.

خجسته پور همچنین افزود: پروتکل‌ها اشاره شده که حتی در فضای باز هم باید رعایت فاصله گذاری صورت گیرد. آموزش در مدارس و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در شرایط قرمز، به صورت حضوری نخواهد بود از سوی دیگر در ستاد کرونا مصوب شده نمازهای جمعه و جماعت در شهرهای قرمز فقط با پذیرش ۷۰ نفر با رعایت چهار متر مربع فضا برای هر فرد و ترجیحاً در فضای باز و حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه برگزار شود و لذا از همه ائمه جمعه و جماعات می‌خواهیم تا این موضوع را نیز مد نظر خود قرار دهند.

منبع : مهر