واکنش مربی تیم کشتی آزاد به نحوه انتخاب مسافران جهانی

واکنش مربی تیم کشتی آزاد به نحوه انتخاب مسافران جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی جهان ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار می‌شود که تیم ایران بامداد چهارشنبه ۷ مهرماه تهران را به مقصد اسلو محل ترک می‌کند. آزادکاران کشورمان در حال حاضر آخرین روزهای اردوی آماده سازی خود را سپری می‌کنند

ملی‌پوشان کشورمان صبح امروز تمرین مرور فن کشتی را برگزار می‌کنند و عصر نیز استراحت دارند. آزادکاران در ادامه تمرینات خود فردا دوشنبه نیز تمرین وزن را برگزار می‌کنند و صبح سه شنبه هم آخرین تمرین مرور فن پیش از اعزام به نروژ را برگزار خواهند بود.

در همین راستا مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به نحوه انتخاب مسافران رقابت‌های جهانی گفت: این تیم از یک مسیر درست و اصولی انتخاب شده و کشتی گیران شایسته از طریق چرخه انتخابی وارد تیم ملی شدند. فرصت کمی داشتیم تا بعد از مسابقات المپیک بتوانیم خود را برای مسابقات جهانی آماده کنیم اما کادرفنی برنامه‌ای تدوین کرد تا کشتی‌گیران بتوانند بهترین ریکاوری و آمادگی را برای مسابقات جهانی داشته باشند. دو اردو داشتیم که کشتی‌گیران در این اردوها به مرز آمادگی رسیدند و بدنسازی نوین و مرتبط با کشتی را داشتیم که طبق برنامه بدنساز تیم انجام می‌شد. امیدواریم با وجود این جوانان کاری کنیم کارستان چراکه باید به جوانان اعتماد کرد تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم.

به گفته وی ۵۰ درصد کشتی‌گیران اعزامی از رده جوانان هستند و میانگین سنی تیم ۲۲ تا ۲۳ سال است. همچنین مسئولین فدراسیون بدنبال برنامه‌ریزی درازمدت هستند تا بتوانند از هم اکنون بهترین کشتی گیران را برای المپیک و جهانی آینده آماده کنند. همچنین حضور عموزاد، امیرمحمد یزدانی، عرفان الهی و نخودی نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در تیم ملی رخ خواهد داد. ضمن اینکه ۶ نفر از کشتی‌گیران ملی پوش برای اولین بار است در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

٥٧ کیلوگرم: علیرضا سرلک
٦١ کیلوگرم: رحمان عموزاد
٦٥ کیلوگرم: امیر محمد یزدانی
٧٠ کیلوگرم: عرفان الهی
٧٤ کیلوگرم: یونس امامی
٧٩ کیلوگرم: محمد نخودی
٨٦ کیلوگرم: حسن یزدانی
٩٢ کیلوگرم: کامران قاسم پور
٩٧ کیلوگرم: مجتبی گلیج
١٢٥ کیلوگرم: امیر حسین زارع
سرمربی: پژمان درستکار
مربیان: مصطفی میرعمادیان- احسان امینی- بهنام احسان پور- مصطفی آقاجانی- اباذر اسلامی
مربی بدنساز: عباس خدایاری
ماساژور: سجاد امیری
داور: محمد مصلایی پور – مهدی بشیرزاده
سرپرست: سید حجت کریمی