وزارت صمت: ایرادهای رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو بیشتر واژگانی است

وزارت صمت: ایرادهای رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو بیشتر واژگانی است

ابوالفضل خلخالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با نامه اخیر رئیس مجلس مبنی بر اعلام سه ایراد به مصوبه واردات خودرو که به رئیس جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: عمده مباحث مطرح شده در این نامه اشکالات واژگانی است، به نحوی که در بند یک به کلمه سیف اشاره شده است درحالی که این کلمه عرفاً به کل قیمت گفته می شود و با قیمت مبدا کالا که همان فوب است تجمیع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مصوبه واردات خودرو به تصویب هیئت وزیران رسیده و آنها بندهای این مصوبه را تایید کرده اند، افزود: در روند تصویب این مصوبه اعلام شد که دستورالعمل اجرایی این تصویب نامه توسط وزارت صنعت انجام شود. حال اگر معتقدند که باید مصوبات به تایید هیئت وزیران برسد این موضوع انجام خواهد شد.

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت با تاکید براینکه تمام عزم و جزم وزارت صنعت ایجاد شرایطی برای رساندن خودرو به دست مردم است، گفت: در این مسیر جلسات مختلفی با سازمانهای متولی از جمله سازمان توسعه تجارت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور و بانک مرکزی برگزار شده تا به تفاهمات لازم برای اجرای این مصوبه دست پیدا کنیم. حتی واردکنندگان متقاضی اجرای این مصوبه نیز نسبت به اجرای آن موافقت لازم را اعلام کرده اند. برهمین اساس ما تلاش خود را برای رفع تمام ابهامات انجام و مسیر را برای اجرای این مصوبه هموار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم