وزنه برداری کردستان همچنان منتظر تحقق وعده تجهیزاتی مسئولان است

وزنه برداری کردستان همچنان منتظر تحقق وعده تجهیزاتی مسئولان است

شاهو جوانمردی در گفت و گو با مهر از کمبود تجهیزات وزنه برداری در استان به عنوان چالشی حل نشدنی در سنوات اخیر نام برد و گفت: متأسفانه به دلیل نداشتن امکانات لازم نمی‌توانیم در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بیجار و شهر مستعد سریش آباد فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: در دیگر شهرستان‌ها نیز از کمترین امکانات و تجهیزات بهره مند هستیم و ورزشکاران ما با کمبود شدید تجهیزات در این رشته جهانی مواجه هستند.

جوانمردی خاطرنشان کرد: همه توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم امکانات و تجهیزاتی را برای این رشته ورزشی در استان فراهم کنیم و در این راستا با نماینده‌های استان و مسئولان ورزشی جلساتی را برگزار کردیم و از آنها درخواست کمک کردیم ولی وعده‌هایشان تاکنون بی نتیجه مانده است.

وی افزود: سال‌های گذشته فدراسیون تجهیزاتی را برای استان‌ها خریداری می‌کرد ولی پنچ سال است هیچ کمکی نیز از طرف فدراسیون به هیأت وزنه برداری کردستان نشده است و فقط امسال تعدادی وزنه را به استان‌ها تحویل داده اند.

جوانمردی به موفقیت‌های وزنه برداران کردستانی در عرصه‌های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: در وزنه برداری بخش دختران پیشرفت چشمگیری داریم و علاوه بر مسابقات کشوری در رقابت‌های جهانی نیز شاهد درخشش ورزشکاران کردستانی هستیم.

وی افزود: امسال در رقابت‌های وزنه برداری نوجوانان جهان در کشور عربستان، استان کردستان در قالب تیم ملی دختران و پسران دو نماینده دارد که این مهم نویدبخش آینده‌ای روشن در این رشته برای استان است.

وی به تعطیلی مسابقات کشوری در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا ضربه شدیدی بر فعالیت‌های ورزشی به ویژه رشته وزنه برداری زده است که برای جبران این آسیب باید حمایت‌های ویژه ای از ورزشکاران شود.

رئیس هیأت وزنه برداری کردستان به کلاس‌های آموزشی تدوین شده برای سال جاری اشاره کرد و گفت: برای امسال اردوهای تیمی در سطح استان برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزشی هم به دلیل اینکه روند خوبی داشته است همچنان ادامه پیدا می‌کند.

منبع : مهر