وزیر خارجه بلاروس از اصلاح قانون اساسی کشورش خبر داد

وزیر خارجه بلاروس از اصلاح قانون اساسی کشورش خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس،» ولادیمیر ماکئی» وزیر امور خارجه بلاروس امروز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرده و وی را در جریان اوضاع سیاسی داخلی کشورش و تلاش برای ایجاد اصلاحات در قانون اساسی بلاروس قرار داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری دولت بلاروس با تأیید این خبر اعلام کرد: ولادیمیر ماکئی در دیدار با گوترش، آخرین تحولات مربوط به توسعه اوضاع سیاسی داخلی بلاروس و روندهای مربوط به بحث اصلاح قانون اساسی این کشور را به وی اعلام کرد.

وزیر خارجه بلاروس همچنین طی این دیدار، جزئیات مربوط به اتهامات وارده علیه کشورش از جمله تلاش عامدانه مینسک برای افزایش تهدیدات به ویژه در خصوص سوق دادن مهاجرین به سمت مرزهای اروپا را به اطلاع گوترش رسانده و همچنین در خصوص وضعیت واقعی موجود در مرزهای غربی بلاروس و همکاری مینسک با نماینده دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با دبیرکل سازمان ملل مذاکره کرد.

لازم به ذکر است در پی اقدام اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های اقتصادی شدید علیه بلاروس، مقامات این اتحادیه طی ماه‌های اخیر، مینسک را متهم به سوق دادن پناهجویان حاضر در این کشور به سمت مرزهای لیتوانی و لهستان یا در حقیقت مرزهای اتحادیه اروپا به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه متهم کرده‌اند؛ موضوعی که دولت بلاروس همواره آن را رد کرده است.

منبع : مهر