پایان روز دوم و تداوم ناکامی نمایندگان ایران

پایان روز دوم و تداوم ناکامی نمایندگان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کاراته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال دختران و پسران که با حضور بیش از ۱۸۰۰ ورزشکار از ۱۰۴ کشور جهان در قونیه ترکیه جریان دارد، امروز پنجشنبه ۵ آبان ماه با برگزاری رقابتهای کومیته رده جوانان دختران و پسران و همچنین رقابت وزن ۴۷- و ۵۴- کیلوگرم نوجوانان دختران پیگیری شد که همانند روز گذشته کاراته کاهای کشورمان توفیقی در کسب مدال نداشتند.

در ادامه رقابتهای قهرمانی جهان امروز، غزل فتحی نماینده کاراته کشورمان در وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان، در گام نخست «آگنس نیمان» دارنده نقره و برنز لیگ‌های جهانی رده‌های پایه کرواسی و قبرس ۲۰۲۲ را ۲ بر صفر شکست داد اما در دور دوم مقابل «ماسا میرانویچ» از صربستان ۲ بر صفر مغلوب شد و با باخت نماینده صرب‌ها مقابل کاراته کای ژاپن، فتحی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۵۴- کیلوگرم نوجوانان، زهرا رضازاده ابتدا ۱۱ بر یک نماینده آلبانی را شکست داد سپس مقابل حریفی از سنگاپور به پیروزی رسید اما در دور سوم بدلیل عدم تجهیزات مقابل نماینده مجارستان بازنده شد و با باخت نماینده مجارستان به ترکیه، رضا زاده شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

در وزن ۴۸- کیلوگرم جوانان، یلدا نقی بیرانوند ابتدا مقابل نماینده قزاقستان یک بر یک با قانون سنشو (امتیاز نخست) به برتری رسید اما در دور دوم نتیجه را ۲ بر یک به «هلنا باکوویک» از مونته نگرو واگذار کرد و با شکست نماینده مونته نگرو مقابل ایتالیا بیرانوند نیز نتوانست راهی پیکارهای چدول شانس مجدد شود.

فاطمه زهرا سعید آبادی در وزن ۵۳- کیلوگرم پس از دو برد پیاپی مقابل نماینده هلند ۸ بر صفر و یونان یک بر یک مقابل «ربکا اورتون» از ایتالیا صفر بر صفر در هانتی نتیجه را واگذار کرد با باخت این ایتالیایی در نیمه نهایی مقابل مراکش، سعید آبادی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۵۹- کیلوگرم ستاره زارعی در گام نخست ۴ بر صفر برابر «زدیهان مناکر» از فرانسه شد و با باخت مناکر به نماینده مصر، زارعی هم از راهیابی به جدول شانس مجدد بازماند.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم جوانان، نرگس نظری ابتدا ۳ بر صفر مقابل نماینده یونان پیروز شد اما در دور دوم نتیجه را به کاراته رکایی از مجارستان ۲ بر صفر واگذار کرد و با باخت نماینده مجارستان به مصر، نظری هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رضا نصری همپا ملی پوش وزن ۵۵- کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل «مارکوس لانژ» به برتری رسید در دور دوم پیش از پایان زمان قانونی مسابقه، احمد حدادی از مراکش را ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد و سپس ۱ بر صفر مقابل «علی العجمی» از کویت پیروز شد تا در دور چهارم به مصاف «ماتیاس کرنور» از فرانسه برود اما در این دیدار ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد، با راهیابی نماینده فرانسه به فینال، نصری همپا راهی جدول شانس مجدد شد.

نماینده کاراته کشورمان در رقابت‌های شانس مجدد یک بر صفر نتیجه را به «اوبیتز» از آلمان واگذار کرد و از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.

در وزن ۶۱- کیلوگرم شهداد پورسلیمانی در گام نخست ۲ بر ۱ نتیجه را به «شینوسوکه می‌نامی» واگذار کرد با باخت نماینده ژاپن به کاراته کای مراکشی، پورسلیمانی نیز شانس خود را برای راهیابی به جدول رپه شارژ از دست داد.

محمد رضا گنج زاده در وزن ۶۸- کیلوگرم ابتدا نماینده انگلیس را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت اما در گام دوم با همین نتیجه مغلوب «کیسوخو» از فرانسه شد با باخت این کاراته کای فرانسوی به نماینده میزبان، گنج زاده هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

محمد مهدی مقصودی در وزن ۷۶- کیلوگرم پس از قرعه استراحت در گام نخست ۱ بر صفر مقابل نماینده اردن نتیجه را واگذار کرد اما در ادامه با راهیابی «عدن بنی فارس» به فینال، مقصودی راهی جدول شانس مجدد شد.

نماینده وزن ۷۶- کیلوگرم تیم ملی جوانان در جدول شانس مجدد در گام نخست «یاشور» از هند را پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی (رأی داوران) برد اما در رقابت دوم در همین شرایطی نتیجه را «به محمد علی سایماتوف» از ازبکستان واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۶+ کیلوگرم، امیر حسین کولانی در دور اول ۲ بر صفر «تسوتال» از یونان را شکست داد اما در دور دوم مقابل «عمر عثمان» نفر نخست رنکینگ جهان در این وزن ۵ بر صفر مغلوب شد و با باخت این کاراته کای مصری، کولانی هم شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

منبع : مهر