پایان همکاری مهماندوست با آذربایجان: از وعده‌های دروغ خسته شدم!

پایان همکاری مهماندوست با آذربایجان: از وعده‌های دروغ خسته شدم!

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مهماندوست که قبل از المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلایل از ادامه همکاری با تیم ملی تکواندو ایران انصراف داد و بعد از مدتی هدایت تیم ملی چین تایپه را برعهده گرفت.

وی بعد از یک سال کار با تیم ملی چین تایپه، با وجود پیشنهادات متعدد، اواسط ۲۰۱۴ راهی باکو شد و هدایت تیم ملی آذربایجان را برعهده گرفت. تکواندو آذربایجان با وجود مهماندوست متحول و خیلی زود مسیر پیشرفت را طی کرد و به یکی از قدرتهای برتر دنیا تبدیل کرد.

در حالی که طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر اخراج مهماندوست شنیده می‌شد، فدراسیون تکواندو آذربایجان با صدور اطلاعیه‌ای، برکناری وی را تکذیب و عنوان کرد که در خصوص مهماندوست همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

در چنین شرایطی وی با حضور در محل فدراسیون تکواندو و پس برگزاری جلسه با رئیس فدراسیون از مسئولیت سرمربیگری آذربایجان استعفا داد.

مهماندوست در خصوص این تصمیمش به خبرنگار مهر گفت: بعد از المپیک ۲۰۱۶ برزیل که تکواندو آذربایجان نتیجه خوبی کسب کرد، حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی رفته رفته کاهش پیدا کرد و این شروع مشکلات ما بود. با وجود کسب طلای قهرمانی جهان و نتایج درخشان در مسابقات ۲۰۱۷ چلیابینسک و ۲۰۱۹ منچستر، نه تنها به ما پاداش ندادند بلکه شرایط رفته رفته بد و بدتر شد. بیش از ۳۵ سفر تدارکاتی تیم ملی از جمله چند تورنمنت گرندپری لغو شد. چندین سال است که امکانات ابتدایی تمرین از جمله لباس و جای تمرین مناسب در اختیارمان قرار نمی‌گیرد.

مهماندوست ادامه داد: در این مدت چند بار قصد استعفا داشتم که با قول‌ ها و وعده ها ماندم و به این همکاری ادامه دادم ولی قول‌هایی که دادند عملی نشد. ضمن اینکه این نوع کارها به انسجام تیم ملی لطمه زد. اتفاقاتی افتاد که به تیم لطمه زد و اختلاف و تفرقه در تیم افتاد. یکبار قبل از المپیک توکیو و یکبار قبل از قهرمانی اروپا با مسئولان فدراسیون اتمام حجت کردم، ولی شرایط تغییر نکرد و در نهایت مجبور به قطع همکاری و استعفا شدم.

این مربی ایرانی با بیان اینکه زمان پایان کارش بعد از نزدیک به ۷ سال کار در آذربایجان فرا رسیده بود، اظهار داشت: تکواندو آذربایجان ۱۴ سال قبل از حضور من یک طلای جهان کسب کرده بود و مدال المپیک هم که نداشتند اما به مدال‌ها و افتخارات زیادی با هم دست پیدا کردیم. در اولین حضور با من مدال طلای جهان کسب و سه دوره متوالی تکرار شد. در سه دوره بازی‌های معتبر و مهم چون المپیک، بازی‌های اروپایی و کشورهای اسلامی قهرمان شدیم. دو بار قهرمان جام جهانی و یک بار هم سوم شدیم. مدال‌های رنگارنگ در گرندپری ها کسب کردم و 6 بار در جمع بهترین مربی جهان انتخاب شدم که دو بار آن از سوی فدراسیون جهانی و مربی سال بود. اما بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و کسب عناوین متعدد، شرایط تغییر کرد. الان هم دوستانه قطع همکاری کردم. پیشنهاد دادند که استراحت کنم و بعد دوباره شروع کنیم، ولی واقعاً بعد از ۵ سال تحمل سختی‌های فراوان، از دروغ و وعده خسته شدم و نیاز به استراحت داشتم.

مهماندوست در پایان در خصوص احتمال حضورش در تیم ملی ایران به عنوان سرمربی گفت: بارها، گفته‌ام که ایران مربیان زیاد و کاربلد که می‌توانند با تیم ملی به افتخارات زیادی دست پیدا کند، کم ندارد. ضمن اینکه مغانلو و افلاکی تازه کار خود را شروع کرده‌اند و این به لحاظ اخلاقی صحیح نیست. باید به کادر فنی جدید تیم ملی فرصت داد و مطمئن هستم که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند.

منبع : مهر